Ferrari Roma Spider přichází o střechu, ale ne o eleganci

Ferrari Roma Spider je nejnovějším výtvorem maranellské značky, který po padesáti čtyřech letech od modelu 365 GTS4 vrací na Ferrari látkovou střechu. Co vše o tomto novém kabrioletu víme?

Látková střecha je zpátky

Střecha je reinterpretována v moderní verzi s rozsáhlým prostorem pro personalizaci díky použití rafinovaných látek na míru s kontrastním prošíváním.

Zkrácený čas otevření střechy 13,5 sekundy (do rychlosti 60 km/h) jde ruku v ruce s technickými důvody, které vedly inženýry Ferrari k tomuto řešení – snížení hmotnosti a úspora místa. To zajistilo minimální zmenšení objemu zavazadlového prostoru, který ztratil přibližně 20 litrů a zmenšil se na 255 litrů.

Elegance zůstává

Esteticky nejvíce přepracovanou oblastí Ferrari Roma Spider je záď vozu, která má šikmý tvar se skleněným zadním oknem integrovaným do struktury kapoty. Společnost také vyvinula nový automatický větrný deflektor, který může řidič ovládat i během jízdy až do maximální rychlosti 170 km/h.

Pokud se rozhodne jej stisknutím tlačítka otevřít, opěradla zadních sedadel, pokud nejsou používána, se otočí a umístí se za hlavy cestujících. Plynové pružiny, které deflektor ovládají, byly vyvinuty tak, aby jejich chování bylo vždy a za všech okolních podmínek kontrolované a plynulé.

Záď Ferrari
zdroj: pixabay.com

Spoiler a další vychytávky

Z aerodynamického hlediska je prvkem s největším vlivem aktivní spoiler instalovaný v zádi. V zadní kapotě Ferrari Roma Spider se totiž nachází pohyblivá část, která může zaujmout tři předem definované polohy – LD neboli nízký přítlak, MD neboli střední přítlak a HD neboli vysoký přítlak.

Inženýři pak dále vyladili software Side Slip Control (SSC), který využívá algoritmus odhadu úhlu náklonu v reálném čase a umožňuje rychlou a přesnou koordinaci a ovládání dynamických řídicích systémů.

Nezměněný interiér

Interiér Ferrari Roma Spider kopíruje uspořádání, které se nachází v kupé, přičemž byly vytvořeny dvě „buňky“ určené pro řidiče a spolujezdce. Digitální přístrojový panel je chráněn antireflexním víkem, které plynule navazuje na přístrojovou desku. Standardní 8,4palcový centrální displej, umístěný mezi kokpity, sdružuje další funkce související s multimediálním systémem a ovládáním klimatizace.

Na přání je k dispozici displej pro spolujezdce, který slouží ke sdílení informací o jízdě. Rozhraní „člověk-stroj“ ve Ferrari Roma Spider tak představuje přepracovanou a zdokonalenou verzi rozhraní, které již bylo k vidění ve Ferrari Roma.

Motor a mechanika

Motor Ferrari Roma Spider je stejný jako u kupé, tedy 3,9 litru V8 se dvěma turbodmychadly, který dosahuje výkonu 620 koní při 7500 otáčkách za minutu. Osmiválec doprovází dvouspojková převodovka s olejovým vstřikováním, odvozená od osmistupňové převodovky představené u modelu SF90 Stradale.

Hlavní změny oproti tomuto modelu spočívají v delším převodovém poměru a přidání mechanické zpátečky. Celková hmotnost Ferrari Roma Spider se oproti kupé zvýšila o pouhých 84 kg a důležité výkony zůstaly nezměněny – maximální rychlost přes 320 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosažení rychlosti 200 km/h za 9,7 sekundy.

Zdroj: infomotori.com, ferrari.com

Autor: Martina Šťastná
zavřít reklamu