Již první pohledy a neoficiální testy naznačují, že je Škoda Octavia IV. generace opravdu velmi povedeným vozem. Svojí technikou a použitou technologií totiž v některých oblastech převyšuje i vlajkovou loď značky, tedy model Superb. Jeho prodejní čísla by však Octavia neměla ohrozit, neboť je vytvořena pro zcela jiné účely a jinou klientelu. Bude se tedy muset vypořádat se specifickou konkurencí.
Octavia je jedno z nejkrásnějších aut v segmentu
Design nové Octavie v sobě spojuje tak trochu Scalu a vlastně i Superb. Z pohledu zepředu jsou jasně patrné rysy obyčejnější Scaly, přitom oproti předchozí generaci narostla Octavia do šířky o pouhých 20 milimetrů. Z fotek je jasně patrné, kam se chce automobilka v příštích letech vydat. Jednoduché a čisté linie jakoby přímo pasovaly k nové Octavii a propůjčovaly jí jakési charisma. Zde má tedy oproti konkurenci obrovskou výhodu. Možná nebude patřit k největším vozům, ovšem vzhledově se určitě řadí k těm nejpovedenějším.
Interiér je vskutku revoluční
Protože se jedná o novou generaci, má pochopitelně oproti stárnoucím konkurentům Octavia náskok v elektronice a multimediálním systému. Celá kabina pro posádku je modernější, více digitální a přesto v ní naleznete několik oblíbených charakteristických prvků. Na první pohled zaujme neobvyklý dvouramenný volant s výstupkem v dolní části. V nabídce je také hned čtveřice multimediálních systémů, pomocí kterých budete moci ovládat všemožné funkce vozu. Od toho nejzákladnějšího, až po ten nejlepší, jenž zahrnuje desetipalcový dotykový displej a promítání navigace do přístrojového štítu. O tom si konkurence od Fordu nebo korejská Kia může nechat jenom zdát.
Nová Octavia je hybrid
Octavia IV. generace nabízí historicky nejvíce alternativních pohonných jednotek. Konkrétně se jedná o takzvané mild hybridy, pohon na CNG nebo plug-in hybrid, který je u automobilky Škoda absolutní novinkou. Ovšem historie a automobilový trh se neptá, na poptávku je potřeba reagovat. Plug-in hybrid tedy kombinuje benzínovou čtrnáctistovku o výkonu 115 kW a elektromotor s výkonem 75 kW. Celkový výkon tedy činí přibližně 150 kW, což na rodinné auto typu Octavie rozhodně není špatné. Daleko důležitějším údajem je spotřeba paliva, která bude nesrovnatelně nižší, než u obyčejného benzínového či naftového provedení. I zde má Octavie před konkurencí navrch.
Mnozí automobiloví experti říkají, že je Škoda Octavia pro střední třídu příliš dobrý autem. Konstruktérům mladoboleslavské automobilky se totiž podařilo dokonale skloubit nejmodernější techniku od Volkswagenu a typická „simply clever“ řešení, které mají čeští řidiči tak rádi. Brzy se tedy dočkáme stavu, kdy bude Octavia lídrem tohoto segmentu nejen v České republice, ale i v Evropě.
Která barva nové Octavii nejvíce sluší?
Nové vozy budou, stejně jako ty předešlé, dostupné v několika zajímavých „škodováckých“ barvách, nicméně za nás je u nové Octavie jednoznačným favoritem barva Lava Blue. No posuďte sami.