Dnešním trendem jsou obrovská SUV s velkým výkonem, která se stávají spíše módní záležitostí než užitečným nebo dokonce praktickým pomocníkem v životě. Mimo Ferrari už svůj model vytvořily všechny známé automobilky včetně Lamborghini, Aston Martinu nebo Bentley. Americký Jeep pochopitelně se svým Grand Cherokee nezůstává pozadu, ale trocha exkluzivity mu přeci jen chybí.
Základní výkon jednoduše nestačil
V sériovém provedení má Jeep Grand Cherokee Trackhawk výkon masivních 707 koní, což bude všem obyčejným uživatelům bohatě stačit. Pod kapotou samozřejmě nenajdete nic menšího než obrovský osmiválec do V s objemem 6.2 litru a přeplňováním. I když by se za tyto výkonové parametry nemusel stydět žádný sportovní vůz, německé tuningové společnosti B&B Tuning to nestačilo. Trochu si pohráli s motorem, přidali pár širších nárazníků a tím bylo monstrum stvořeno.
Kolik koní má po úpravě?
Za přibližně 4 000 Eur si můžete svůj Trackhawk nechat vyladit od specialistů z tuningové společnosti. A výsledek? Ze stejného motoru dostali ohromujících 789 koní. To je přibližně o 148 koní více, než nabízí Lamborghini v modelu Urus. Oproti Jeepu se 641 italských plnokrevných koní tváří jako nic, ale vězte tomu, že Urus rozhodně není žádné líné auto.
Jak se masivní nárůst výkonu projevil?
Pokud si dáte pět a pět dohromady, pak vám jistě dojde, že masivní zvýšení výkonu mělo dopad jak na maximální rychlost, tak i na zrychlení. Z 0 na 100 km/h se nově Jeep Grand Cherokee Trackhawk odpíchne za 3.4 vteřiny, což je o 0.3 vteřiny rychlejší, než čeho dokáže dosáhnout sériová verze bez tuningových úprav. Zvýšena byla i maximální rychlost na necelých 300 km/h. Taková hodnota není na dvoutunové auto rozhodně špatná. Rázem se tak Trackhawk stává jedním z nejrychlejších produkčních SUV na trhu.
Rychlejší je pouze Bentley
I když je rychlost 299 km/h na SUV úctyhodná, na prvenství v kategorii nejrychlejší vůz tohoto typu to rozhodně nestačí. Bentley Bentayga Speed totiž dokáže svištět 305 km/h. Jen pro zajímavost, podobnou maximální rychlost má třeba Aston Martin DB9 nebo Porsche 911. Tyto sportovní automobily rozhodně nepatří k těm pomalým, ale uvědomte si, že s nimi můžete držet krok ve dvoutunovém Bentley, které je zároveň pohodlnou limuzínou.
Kolik bude tuning stát?
Za první úroveň zaplatíte přibližně 1500 Euro. Dostanete výkon zvýšený na 730 koní, což už je dosti úctyhodná hodnota. Opravdoví fajnšmekři však sáhnou po tom nejlepším, tedy po úrovni 2, kterou jsme rozebrali na začátku našeho článku. Mimo zvýšeného výkonu se vám dostane také sportovních výfuků nebo nižších a tužších pružin.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk se po tuningové přestavbě nezalekne skoro žádného supersportu. Pokud byste po takové přestavbě toužili, stačí zajet k našim západním sousedům, kde vám z vašeho Jeepu udělají výkonem oplývající monstrum.