Automobilka Porsche je známá po celém světě, po celém světě má hromadu obdivovatelů, mnozí si na jeden ikonický vůz už dlouhou dobu spoří. Při zmínce o automobilce Porsche se mnohým lidem zrodí v hlavě obraz unikátního sporťáku 911, který je pro Porsche typický. Jedná se o ikonický vůz, kterého bylo vyrobeno už milion kusů. Nevíte, o jakém sporťáku hovoříme? Řeč je o legendárním sporťáku 911, který má motor vzadu a který se vyrábí už od roku 1964. Jedná se o opravdovou legendu mezi automobily, kolem které se točí mnoho faktů a zajímavostí.
Věděli jste, že více jak sedmdesát procent vyrobených vozů, tedy něco kolem sedmi set tisíc automobilů, stále jezdí? To je ale jen jedna zajímavost týkající se historického, ikonického a zároveň legendárního vozidla 911.
První model
I když je vozidlo dnes známé jako model 911, původně se mělo jednat o vozidlo 901. S tímto číslem se dokonce vůz poprvé ukázal na autosalonu ve Frankfurtu, a to roku 1963. Jelikož si ale automobilka Renault nárokovala vlastnická práva na obchodní značku „číslovka-0-číslovka“, automobilka Porsche model přejmenovala. První prototyp sporťáku 911 byl celý zelený, tuto barvu pak nese až miliontý vyrobený kus. Další zajímavostí prvních vyráběných sérií bylo, že automobilka musela při výrobě z důvodu nedostatku nových dílů využívat díly ze starších vozidel Volkswagen Beetle.
Málokdo ví, že od začátku výroby, tedy od roku 1964, kdy byla výroba spuštěna, až do současnosti probíhá výroba legendárního modelu na jednom a tom samém místě. Výroba probýhá v továrně Porsche ve Stuttgartu-Zuffenhausenu. Kromě modelu 911 zde dochází i k výrobě modelové řady 718.
Současnost
Porsche 911, přesto že je historicky nejpopulárnějším modelem této značky, není již tím nejprodávanějším vozidlem automobilky. Jedná se momentálně až o třetí nejprodávanější auto značky Porsche, před modelem 911 najdeme SUV Macan a Cayenne. Momentálně se každý den vyrobí 110 modelů tohoto legendárního sporťáku a již bylo prodáno celkem přes 900 000 kusů. Porsche ve své zprávě pro magazín Auto News Europe přiznalo, že profit na modelech 911 činí 47 % a tím přispívá 27 % do celkého příjmu automobilky.