Model I-Pace nazývají všichni velkým elektrickým SUV. Toto označení je však dost zavádějící, ovšem za to nemůže britská automobilka, ale spíše trh. Pojďme se modelu I-Pace společně podívat pod kapotu.
Proč není I-Pace SUV v pravém slova smyslu?
Už prvním pohledu na Jaguar I-Pace musí být všem rozumně smýšlejícím lidem jasné, že označení SUV není to pravé. Pokud do něj přesednete z nějakého crossoveru, poznáte ten rozdíl prakticky okamžitě. Na první pohled není I-Pace tím mohutným SUV, jako například Audi Q7 nebo Volkswagen Touareg. Tomu samozřejmě odpovídá i pozice za volantem, která se jeví jako více sklopená a velice pohodlná.
Jak I-Pace jezdí?
Jízdní vlastnosti Jaguaru I-Pace samozřejmě plně korespondují s jeho luxusní povahou. Na klasické české rozbité okrskové silnici si budete připadat jako v pokojíčku. Pakliže se rozhodnete vzít I-Pace na dálnici, ani zde se neztratí. V zimních podmínkách se navíc bude tento Jaguar chovat jako sportovní sedan s pohonem všech kol. Pro řidiče je pak velice zábavné pozorovat, jak se síla přesouvá ze zadní nápravy na přední a naopak.
Jako limuzína je I-Pace vlastně skvělý
Jako každé velké SUV, má i Jaguar I-Pace dostatek místa v interiéru. Při jízdě si tak nebudete na pohodlí, ani prostor na pro nohy stěžovat. Z profilu vypadá auto hodně jedinečně, protože má velice krátký nos a dlouhou zadní část podobnou Mustangu Fastback. I když byli konstruktéři omezeni délkou rozvoru, který nemohli jen tak zvětšit, vypadá Jaguar I-Pace naprosto skvěle.
I když I-Pace není ošklivé auto, nedá se nazývat pravým SUV. Jedná se spíše o vyšší limuzínu s pohonem všech 4 kol, která se do terénu absolutně nehodí. Na bulváru před značkovými obchody se bude cítit o mnoho lépe.