Když byla Honda Integra Type R během 90. let uvedena na trh, vyvolalo to po celém světě obrovské pozdvižení. Díky její dokonalé ovladatelnosti, manuální pětistupňové převodovce a ručně stavěnému motoru V-TEC o objemu 1,8 litru se stala oblíbená napříč spektrem veřejnosti. Nemůžeme zapomenout ani na 189 koní při 8 700 otáčkách. Integra Type R má díky tomu i nádherný zvuk.
Stanovila standardy pro všechny rychlé Hondy
Honda Integra Type R byla první rychlou Hondou, která se dostala na evropský trh, a tím pádem tak trochu nastavila standardy pro všechny další ostré modely značky. Navzdory úspěchům automobilky ve Formuli 1, která zde ve spojení s Mclarenem neměla na začátku 90. let konkurenci, se Honda profilovala jako značka pro veřejnost, a nikoliv jako výrobce sportovních vozů. Po představení modelu Integra Type R se ale všechno změnilo.
Japoncům se nelíbí rozdělená kulatá světla
Typická Integra Type R měla na přídi čtyři kulaté světlomety, které byly karoserií viditelně odděleny. V Japonsku se však ukázalo, že tento design se tamějším kupujícím nelíbí, a proto byla nucena Honda sáhnout k faceliftu. Verze se čtyřma očima však vypadá mnohem zajímavěji, a dnes je také vzácnější. Jenom ve Velké Británii se za celou dobu výroby objevilo pouze 500 kusů těchto vozů, což rozhodně není mnoho.
Integru Type R jste nemohli mít v jakékoliv barvě
Paleta barev u modelu Integra Type R byla jedním slovem omezená. Samozřejmě jste mohli mít svou rychlou Hondu v oblíbené barvě, tedy pokud jste měli rádi černou, červenou, nebo bílou. Ano, japonská automobilka skutečně omezila lakování svého prvního ostrého modelu. Asi udělala dobře, protože takto revoluční vůz si potřeboval udržet i určitou důstojnost. Představte si Integru Type R třeba v béžové, nebo růžové barvě.
V našich končinách je Integra Type R velice vzácná. Pokud už byste narazili na zachovalý kus, jeho majitel se jej určitě nebude chtít jen tak zbavit.