O automobilce Porsche bychom mohli vyprávět dlouho. Jedná se o velice oblíbenou automobilku, která je synonymem kvalitních i legendárních vozidel. V nedávné době se na světlo světa dostala informace, že jeden vůz z dílny této automobilky jde do aukce. Na tom by ostatně nebylo nic ojedinělého, kdyby se nejednalo o vůbec nejstarší Porsche na světě. Podle dostupných informací by cena nejstaršího Porsche na světě měla jít i do stovek milionů.
Že nevíte, jaké Porsche se dnes označuje za to nejstarší? Řeč je o Porsche Type 64, což je automobil, jenž předcházel už známějšímu prototypu 356 No. 1. Na světě je jen jeden unikátní kus tohoto vozidla. Málokdo ví, že Porche Type 64 vzniklo pro závod, jenž se měl konat roku 1939. Na silnici se však dostal až o deset let později.
Pokud se zajímáte o automobilový svět, pak jistě víte, že oblíbená automobilka Porsche slavila vloni sedmdesát let výroby sportovních aut. Dalo by se tedy říct, že možná v této souvislosti dochází ke zmiňované aukci. První prototyp 356 No. 1 se vloni významně připomněl, letos se do středu pozornosti dostalo Porsche Type 64, tedy jeho předchůdce.
Auto, o kterém dodnes nikdo nevěděl
Pravdou je, že o modelu Type 64 dodnes nikdo moc nevěděl. Pravdou je, že Ferdinand Porsche dříve, než vyrobil takzvaného Brouka, tedy nejznámější auto v automobilové historii, vyrobil zmiňovaný model 356 No. 1, o předchůdci tohoto modelu se dlouhou dobu nevědělo. Type 64 však měl vzniknout ještě dříve. Jak jsme zmínili, automobil měl vzniknout pro závod, a to konkrétně pro závod mezi Berlínem a Římem, jelikož ale do všeho zasáhl Hitler, automobil se závodu nemohl účastnit.
Projekt se zrušil
Tehdy se hovořilo o projektu Type 64, který byl díky začínající válce zrušen. Jediný vyrobený kus se stal majetkem německé vlády. Téhož roku, tedy roku 1939, však vznikl ještě druhý a poté třetí kus, dnes však existuje už jen jeden jediný unikát. Druhý a třetí kus vozidla totiž sloužily na vývoj vozidla 356 No. 1