Na světě existuje jenom hodně málo sportů, které jsou tak napínavé jako motokáry. Jezdci i auta jsou naprosto vyrovnaní, takže do posledního kola není jasné, kdo by mohl v závodě triumfovat. Určitě jste si to taky někdy vyzkoušeli a stoprocentně jste udělali nějakou začátečnickou chybu.
Jízda v motokáře se totiž hodně liší od obyčejného řízení auta. Co byste za volantem motokáry určitě neměli dělat?
Neručkujte na volantu
Narozdíl od osobního automobilu má motokára hodně citlivé řízení. Proto byste volant vždy měli držet oběma rukama v pozici tři čtvrtě na tři. V žádném případě na volantu neručkujte! Rozhodně nebudete rychlejší, ale spíše zvyšujete pravděpodobnost, že někde trefíte zeď. Obě ruce na volantu vám zajistí dostatečnou kontrolu nad motokárou, takže budete zajíždět rychlé časy.
Nebojte se šlápnout tvrdě na brzdy
Většina motokár má brzdy pouze na zadních kolech, což vyžaduje odlišný styl brždění, než na jaký jste zvyklí u osobního auta. Nejlepší je brzdit na poslední chvíli a úplně na krev. Jakmile se přiblížíte k vrcholu zatáčky, brzdu uvolněte a přidejte plyn. Možná se vám to zdá nebezpečné, ale pokud si na to zvyknete, nebudete chtít přestat. Do krve se vám vyplaví adrenalin a vy si užijete jízdu na absolutním limitu s bržděním na poslední chvíli.
Do zatáčky zatočíte moc brzy
Tuto chybu dělají jak nováčci, tak i zkušenější harcovníci. Stejně jako brzdný bod, tak i bod zatočení do zatáčky je třeba precizně trefit. Pokud zatočíte příliš pozdě, objedete zbytečně velký oblouk a nebudete tak rychlí. V opačném případě zase budete muset kontrovat, abyste netrefili bariéru na vrcholu zatáčky. Jestliže provedete všechno správě, měli byste už na vrcholu být schopni přidat plný plyn a vystřelit vstříc dalším nástrahám na trati.
Až nebudete vědět, co s přáteli podniknout, vyrazte na motokáry! Užijete si spoustu legrace, avšak pamatujte na naše rady. S nimi si závodění užijete ještě o poznání více.