Samotná značka Praga vznikla v roce 1909 z latinského názvu našeho hlavního města. Pragovka totiž směřovala i na mezinárodní trh. Poptávka po automobilech ale byla velice malá, takže začátky továrny rozhodně nebyly růžové.
František Kece jako vrchní konstruktér
Na začátku 20. století byla výroba automobilů drahá a neefektivní. V roce 1911 ale přišel do továrny Praga konstruktér František Kece, který navrhl první významný model značky. Byla jím Praga V1911, což byl vojenský speciál proslulý pod názvem autovlak. Pragovka získala veřejnou zakázku od Rakouska-Uherska, takže produkce i hodnota značky začala pomalu stoupat.
Výroba prvního úspěšného osobního automobilu
Hlavním konstruktérem byl opět František Kece, který dokázal vytvořit spolehlivé, kvalitní a konkurenceschopné vozy. Prvním z nich byla Praha Mignon, následovala Praga Grand a také Praga Alfa. Všechny modely byly velice oblíbené, protože například Pragou Grand se vozil i prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Roku 1919 se František Kece stal generálním ředitelem automobilky Praga, a navíc továrna začala své vozy inovovat a zaváděla řadu novinek.
Co se dělo po první světové válce?
Po první světové válce už byla automobilka Praga známá po celé Evropě. I když byl první světový konflikt velice náročný, továrna jej přežila bez větších úhon. Proto František Kece v roce 1924 zkonstruoval Pragu Piccolo. Jednalo se o menší rodinný vůz, který na výstavě v Ženevě získal titul nejhezčí automobil výstavy. Bohužel František Kece opouští automobilku Praga v roce 1933 po neshodách ohledně strategie výroby.
Před 2. světovou válkou zažívala automobilka Praga zlatá léta. Na tento svůj úspěch už bohužel nikdy navázat nedokázala. Pokračování příště..