Nemusíme si nic nalhávat. Bugatti Chiron je nejenom nejrychlejší sériově vyráběné auto na světě, ale také jedno z nejsložitějších a nejvíce přetechnizovaných vozů na této planetě. To ale nezabránilo konstrukčnímu týmu společnosti Mansory, aby představil naprosto dokonalou verzi Chironu.
Na první pohled jsou obě auta stejná, ale při bližším prozkoumání se upravená verze od té sériové značně liší.
Má Mansory nějaké limity?
Při každém představení nového vozu od Mansory si říkáme, jestli má tato bavorská společnost vůbec nějaké limity. Chiron je pro některé automobilové nadšence posvátným vozem, na nějž nenechají ani sáhnout. U Mansory ale takové předsudky neplatí. Auto s prodejní cenou 3,7 milionu liber je absolutně prvním vyladěním Bugatti Chiron na světě. A to hlavně proto, že dodnes nebyl nikdo dostatečně ambiciózní a drzý, aby tento supersport upravil.
Proč Mansory Chiron upravilo?
Relevantní odpověď se asi nikdy nedozvíme. Určitě v tom byly peníze, ale tím hlavním důvodem asi bylo to, že technici od Mansory prostě chtějí a mohou upravit jakékoliv auto na světě. Proč ale sakra Bugatti Chiron? Když se podíváme na ten nádherně vyladěný motor disponující 1479 plnokrevnými koňskými silami a na maximální rychlost přesahující hranici 420 km/h, nikdy by nás nenapadlo toto auto upravovat. Museli bychom být za a) šílení nebo za b) pracovat u bavorské firmy Mansory.
S čím vším si Mansory pohrálo?
Exteriér Chironu je oblečený do obleku Armadillo z uhlíkových vláken, což by mělo mimo jiné vylepšit aerodynamické vlastnosti vozu. Typické C-průduchy za dveřmi pro posádky by měly nově přivádět nejenom dostatek vzduchu k motoru, ale údajně mají vytvářet aerodynamické spojení mezi oběma nápravami. Co tím asi Mansory myslí? Pochopitelně nemůže chybět ani upravený zadní difuzor a výsuvné zadní křídlo, které je chloubou Chironu. Technici od Mansory vyměnili i kola. Nově Bugatti drží na silnici plně kovaná kola z uhlíkových vláken.
Čtěte dále: Aston Martin Valkyrie – to je okruhově zaměřený speciál s výkonem 1 160 koní
Takto upravené Bugatti už zná svého majitele. Podle posledních zpráv ujelo celých 22 kilometrů, ale to je zcela pochopitelné. Vy byste jezdili s karbonovým supersportem za několik milionů liber?