Po několika měsících se konečně otevřou knihy objednávek na nový elektromobil Volkswagen ID.3. Od 17. června si každý bude moci tento vůz objednat, avšak jeho první dodávky jsou očekávány až v září letošního roku.
Chcete nový elektromobil? Pak dlouho neváhejte, protože s včasnou objednávkou obdržíte některé velice zajímavé bonusy!
Prvních 30 tisíc aut získává bonus!
Volkswagen oznámil, že bude prvních 30 tisíc objednaných vozů ID.3 poněkud speciálních. Jako majitelé získáte větší baterii, s níž se pochopitelně pojí i delší dojezd. K tomu navíc dostanete jednoroční členství v Mover club. Ptáte se, k čemu je tato skupina dobrá? Představuje vlastně zákaznickou podporu a fórum, kde se s ostatními majiteli ID.3 můžete bavit o svých zážitcích, případně o technických problémech.
Mnoho informací jsme o tomto získaném elektromobilu nezískali, ale některé podrobnosti přeci jenom známe. ID.3 bude stejně kompaktní a praktické jako Golf, avšak nabídne vnitřní prostor velikosti Passatu a výkon podobný Golfu GTI. Vskutku zajímavá kombinace, nemyslíte? Dojezd ID.3 by měl být až 550 kilometrů, takže s ním klidně můžete vyrazit na roadtrip po českých luzích a hájích.
Elektrická platforma MEB navíc podle Volkswagenu pomůže k transformaci společnosti na ekologičtější způsoby dopravy. V budoucnu na ní bude postaven každý elektrický vůz německé automobilky od malého Pola až po luxusní Passat. Do roku 2028 by chtěla automobilka vyrobit více než 15 milionů vozidel značky ID. Je to podle vás reálné?
Jak vypadá interiér ID.3?
Interiér vozu by se dal stručně popsat třemi slovy – čistý, jednoduchý a přehledně uspořádaný. Přístrojová deska je dobře čitelná a velká středová konzole je plná odkládacích prostorů. Nejenom, že je ID.3 revolucí co se týče motorizace, ale obrovský pokrok můžeme pozorovat také v ovládacích prvcích. Klasickými přepínači a tlačítky se totiž ovládají pouze okna a varovné blikačky.
Všechny ostatní prvky vozu musí řidič ovládat přes multifunkční volant nebo přes velký dotykový displej infotaimentu. Ten je umístěný ve středu palubní desky, takže bude i za přímého slunce dobře čitelný. ID.3 navíc těží z osvědčeného systému, který si zamilovala jak odborná veřejnost, tak obyčejní řidiči. Na každém centimetru je vidět moderní vzhled a souvislost se světem virtuální reality.
ID.3 nabízí zajímavý výkon s velkým dojezdem!
Automobilka Volkswagen nabízí svým zákazníkům maximální flexibilitu, a proto se do ID.3 montují 3 druhy baterií a dva deriváty elektromotorů. Ty se liší především výkonem a také dojezdem. Výkonnější varianta nabízí 110 kW a 150 kW, přičemž u slabší varianty se musíte spokojit se 45, 58, nebo 77 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak bude trvat přibližně 7 vteřin, což sice není dvakrát rychlé, ale ID.3 opravdu nemá být konkurence pro Porsche Taycan a další elektrické supersporty.
Přijíždí zcela revoluční, plně elektrický Ford Fiesta.
Na české ceny si musíme ještě chvíli počkat, ale určitou představu získáme podle zahraničí. Za standardní model v Německu zaplatíte přibližně 30 tisíc eur, což je v přepočtu 802 tisíc českých korun. Náklady na pořízení auta jsou sice o něco vyšší, než je tomu u srovnatelných vozů se spalovacími motory, ale elektromobil vyniká nízkými provozními náklady. Levnější je i z hlediska údržby, a to až o 30 procent! Masová elektromobilita se tak pomalu stává realitou.
Líbí se vám myšlenka elektromobilů, nebo jste jejich odpůrci? Volkswagen ID.3 se klidně může stát lidovým autem, tak jako původní VW Brouk. Německá automobilka by tak svým konkurentům znovu vypálila rybník.