Twin tubo V6 o objemu tří litrů a 100 % vyráběný v Modeně, to je krátký popisu novinky z dílny Maserati, která novým motorem kompletuje představení svého nejnovějšího supersportu.
MC20 a jeho srdce
Vůz pojmenovaný MC20 se představil ve svém maskovaném prototypu v květnu, Masetati však neprozradilo, jaká pohonná jednotka se bude v této novince ukrývat.
Nyní však víme, že se bude jednat o čistě modenskou záležitost pojmenovanou Nettuno, tedy italským výrazem pro boha moří Neptuna. Toho má Maserati v zvlášť velké oblivě vzhledem k trojzubci, který zdobí její logo.
621 italských koní
Nový motor by měl poskytovat 621 koňských sil a některá jeho technická řešení byla odvozena od prvků používaných ve Formuli1. Mezi hlavní prvky tohoto motoru patří předkomora, tedy komora mezi centrální elektrodou a klasickou spalovací komorou.
Další specialitkou je laterální zapalovací svíčka, která slouží coby podpora pro permanentní zapalování během činnosti motoru v momentě, kdy nepotřebuje využívat předkomoru. A pak zde najdeme také dvojitý vstřikovací systém, který snižuje hlučnost motoru při vysokých otáčkách, snižuje emise a pozitivně ovlivňuje i spotřebu vozu.
Čtěte také: Když narvete V8 z Maserati do mini auta. To je Mini Moke V8.
I pro další modely.
Vůbec poprvé se MC20 vybavené touto pohonnou jednotkou představí v září tohoto roku. Nicméně časem by se měl stát pevnou součástí motorové palety a najdeme jej v celé řadě dalších modelů. Mohl by se objevit například v modelu Levante, či Ghibli. A nejspíše bychom se jej měli dočkat také pod kapotou nového SUV z dílny Maserati jménem Levante.
A není se čemu divit, vždyť pro Maserati se jedná o zcela nově a vlastnoručně vyvinutý motor po více než dvaceti letech. Vývoj probíhal v laboratořích závodu Via Emilia Ovest a nechybí ani Viale Ciro Menotti, kde se bude moto vyrábět.