Toyota se opět stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa

Pokud se zajímáte o automobilový svět, určitě vám neunikla jedna zajímavá novinka, a sice to, jaká automobilová značka se stala tou nejhodnotnější na světě. Průzkum jako každý rok dělal časopis Forbes, který porovnával jednotlivé automobilové značky. A jaká automobilová značka se stala tou nejhodnotnější? Možná vás to nepřekvapí, ale je to opět automobilová značka Toyota. Ta se mimo jiné umístila i v první desítce nejhodnotnějších značek světa, dostala se do první desítky společně se společností Apple, Google nebo Coca-Cola.

Pokud se ptáte, na jakém místě se Toyota umístila konkrétně v žebříčku nejhodnotnějších značek světa, je to místo deváté, před dvěma lety však byla dokonce osmá, vloni stanula taktéž na místě devátém. Aktuální hodnota brandu Toyota je čtyřiačtyřicet miliardy dolarů.

Toyotě se stále daří

I když se s vozy Toyota v České republice setkáme už méně, značce se daří i nadále. Roční produkce této značky je přes deset milionů automobilů, patří tak do trojice těch největších výrobců automobilů na světě. Výnosy se podle všeho pohybují kolem 190 miliard dolarů, do propagace se každým rokem investuje přes čtyři a půl miliardy dolarů.

Jak jsme zmínili, i když se v Česku s Toyotou už setkáme málo (aktuálně jsou populární zcela jiné značky, jako je Škoda nebo Audi), výroba neustále probíhá a automobily značky Toyota se stále kupují. Toyota společně se značkou Lexus prodala už více jak patnáct milionů hybridů.

Toyota je kvalita

Japonský výrobce automobilů si neustále zakládá na vysoké kvalitě a také na spolehlivosti. Aby byla kvalita i spolehlivost zajištěna, využívají se při výrobě nejmodernější technologie. Toyota je mimo jiné známá jako půrkopník ve vývoji a také výrobě hybridních vozů. Mimochodem, věděli jste, že od naprosto revolučního modelu Prius uplynulo už více jak dvacet let?

Autor: Michaela Richterová
zavřít reklamu