Tesla a její autonomní technologie se dostaly až před německý soudní dvůr. Výsledkem je zákaz, aby Tesla ve svých reklamních sdělení publikovaných na území Německa mluvila o potenciálu autonomního řízení nebo používala slovo autopilot.
Velké schopnosti
Mohlo by se zdát, že v momentě, kdy si pořizujete vůz, jehož cenovka bez problému přesáhuje 1 milionu korun, dopředu si o něm zjistíte první poslední. Tedy všechny jeho funkce a hlavně to, k čemu je můžete používat a nesmíte.
Jak ale dokazuje řada případů, mnoho zákazníků automobilky Tesla nic takového nedělá a poté se na schopnosti technologií těchto kalifornských vozů spoléhají až příliš. Řeč je především o autonomních technologiích, hlavně o té nejznámější z nich, která nese velice odvážné pojmenování Autopilot.
Přílišný hazard
Dle tohoto názvu by si jeden mohl pomyslet, že stačí tento systém spustit, a vůz vás odveze bez jediného dotyku volantu přesně tak, kam potřebujete. Byť Tesla tvrdí, že za pár let toto její vozy budou zvládat, prozatím si o něčem takovém mohou nechat jen zdát.
Jenže to mnoho majitelů těchto vozů neví a na schopnosti Autopilota se spoléhají až příliš. Proto lze na internetu dohledat obrovské množství případů, kdy vůz Tesla havaroval z důvodu selhání systémů Autopilot i selhání samotného řidiče.
Nepřehlédněte: Teslám odpadávají nárazníky.
Takhle ne
Právě to je důvod proč německé soudy rozhodly, že společnost nemůže pro propagaci svých vozů v zemi používat výrazy jako plný potenciál autonomního řízení či pojmenování Autopilot. Podle soudu tyto výrazy totiž zákazníkům naznačují, že vozidla jsou schopna řídit se zcela sama, bez jakéhokoliv zásahu člověka, a že je takový systém v Německu legální.
Tesla se ještě může proti tomuto rozhodnutí odvolat. Zároveň není jasné, pod jakými výrazy by jinak své technologie prezentovala, ani to, zda na německé rozhodnutí chtějí navázat i jiné státy.