Duch Dieselgate se opět vrací, a to jsme na něj sotva zapomněli. Však si každý pamatuje na podvody, které dělal Volkswagen se softwarem svých vozů, aby se tvářili ekologičtěji. Jenže nyní se vyšetřování vrací. Konkrétně do Porsche, které mělo údajně manipulovat s benzínovými motory.
Stále stejná písnička
Podle dostupných informací by se mělo jednat o benzínové motory vyrobené před rokem 2017, které byly montovány do automobilů značky Porsche určených na evropský trh. Porsche by prý mělo celé vyšetřování podporovat a samo dokonce provádět interní šetření. Nové modely by však podle jeho slov ovlivněny být neměly.
Motory, u kterých se měl konkrétně objevit problém jsou jednotky vyvinuté v letech 2008 až 2013 pro modely 911 a Panamera. Manipulace by se měly týkat úprav softwaru i hardwaru, které ovlivňují systém úpravy výfukových plynů a ovlivňují tak výsledky emisních zkoušek. Zkrátka pořád stále a ta samá písnička, kterou Volkswagen v posledních letech na zákazníky často zkoušel.
Dolarové žehlení
V loňském roce podepsala společnost Porsche s německými státními zástupci dohodu o vyrovnání částkou 630 milionů dolarů za využívání podvodných softwarů ve svých dieselových motorech. Vyvrcholením celé aféry kolem jednotek EA189 byl odklon Volkswagenu od dieselových jednotek a větší zaměření na elektromobilitu. Celá aféra totiž výrazně poškodila renomé německého výrobce vozů a jeho image.
Milionáři mají novou hračku. Porsche představilo novou Turbo verzi modelu 911.
Aktuální problém se zatím týká pouze značky Porsche. Audi již měla potvrdit, že nemá žádné důkazy o tom, že by se k motorům od Porsche vázaly podobné problémy. Automobilka prý neustále monitoruje technické a regulační aspekty různých typů vozidel. Je ovšem otázkou, do jaké míry takovým tvrzením věřit.
Zdroj: Bußgeldkatalog, zdroj foto: Porsche