V roce 2014 Maserati představilo koncept Alfieri. Hned také slíbila produkční verzi, u které tvrdila, že bude na trhu co nevidět. Je rok 2020 Alfieri nikde, ovšem Maserati přichází s něčím dost možná ještě lepším, a tím je Maserati MC20.
MC20, to nejlepší poslední doby
S Alfieri nesdílí stejný název a dokonce ani stejný vzhled, MC20 však má mnohem větší ránu. Líbit by se mohla kde komu, jelikož je nabízena v celé řadě verzí od klasické, po elektrickou až po kabriolet.
Základním modelem je ten konvenční. Ten je poháněn přeplňovaným motorem V6 o objemu 3 litrů, který poskytuje výkon 621 koňských sil. Ty na kola přenáší osmistupňová převodovka. Na 100 kilometrů dokáže zrychlit za 2,9 sekundy a maximální rychlost činí 323 kilometrů.
Společnost Maserati vyvinula pro MC20 svůj motor Nettuno V6 zcela sama, takže se rozhodně nejedná o motor Alfa Romeo na steroidech. Při vývoji čerpala inspiraci i z Formule 1, což mu propůjčuje neuvěřitelné vlastnosti. Navíc vůz váží pouhých 1,5 tuny, takže je velice rychlý.
Unikátní technologie i design
K tomu mu nahrává i aerodynamický design, který se opírá o monokok z uhlíkových vláken. Ten bude nabízen u všech tří verzí vždy jen s velice nepatrnými úpravami. Designéři při navrhování této části vozu strávili v aerodynamickém tunelu více než 2 tisíce hodin. A nutno říci, že tento čas nepřišel vniveč.
Automobil vypadá skutečně famózně, jako šelma, která se pomalu plíží po silnici ke své kořisti, kterou zahubí jedním bleskurychlým výpadem. Linie jsou ostře řezané, vše působí velice moderním a dynamickým dojmem.
Podobně povedený je také interiér vozu, který kombinuje černé a modré tóny. Do nich jsou zasazeny moderní prvky ovládání funkcionalit vozu, od dotykové obrazovky displeje. Cena vozu začíná na 210 tisících dolarů, tedy přibližně 4,7 milionu korun. Na trh by se měl vůz dostat v příštím roce.
Zdroj: Maserati