Je tomu již několik týdnů, co americká společnost SSC podnikla ve svém automobilu jízdu, která byla zapsána jako nejrychlejší jízda sériové vyráběného vozu v historii. Během jízdy byl totiž stanoven rychlostní rekord překračující 500 km/h.
Kdo je vítěz?
Netrvalo však dlouho a okamžitě se vyrojila řada spekulací, které označují celý pokus ze strany SSC za podvodný. Těchto spekulací využil také Koenigsegg, který si neodpustil popíchnutí a prohlásil, že on je tím pravým držitelem rekordu.
Koenigsegg už dříve před nově stanoveným rekordem ze strany SSC zavíral oči a vůbec se k němu nevyjádřil a o oficiálním uznání snad ani nemůže být řeč. Místo toho si jen sám poklepával na záda a připomněl své zapsání rekordu při jeho tříletém výročí.
Zda dělá správně či špatně, je těžko soudit. Lidé při jízdě SSC Tuatara nalezli několik nesrovnalostí ve videu, na kterém je rekordní jízda zaznamenána. Ty posle nich naznačují, že vůz nejel takovou rychlostí, jakou říká. Olej do ohně pak přililo samo SSC, které přiznalo, že záznam neodpovídal rychlosti kvůli problémům s telemetrií.
Kde je pravda?
I přes nesoulad telemetrie a videa by však měla být čísla přesná a hlavně ověřena. Obě jízdy, na základě jejichž rychlostního průměru byl rekord stanoven, byly sledovány pomocí GPS a čísla měla být následně potvrzena i společností Dewetron zabývající se měřením dat. Dewetron měl však údajně ustoupit od tvrzení a nepotvrdil ani nevyvrátil přesnost statistiky.
Je tedy teoreticky možné, že Koenigsegg má stále rekordní jízdu. Ovšem pravděpodobnost, že SSV skutečně dosáhlo uváděné rychlosti je vysoká. Proto bude pro Koenigsegg nejlepší, aby se nyní s vervou pustil do svého modelu Jesko Absolut, který má potenciál opět přepisovat rekordy a přesně to s ním také udělat.
Foto: Koenigsegg