Mezi automobilkou Polestar a Citroënem se rozhořela poměrně úsměvná soudní bitva o podobu a užívání loga švédského výrobce elektromobilů. Výsledkem je zákaz jeho používání, z čehož si však Švédi moc těžkou hlavu nedělají.
Až příliš mnoho podob
Dokumenty, které byly předloženy soudu naznačují, že skupina PSA Group, která vlastní Citroën, požádala již v roce 2017 Polestar o to, aby změnila své logo. Důvodem měla být až příliš velká podobnost mezi znakem švédského výrobce a toho z Francie. Logo obsahuje krokve, které vzájemně vytvářejí obraz kříže a musíme uznat, že se 121 let starým logem Citroënu, a i logem jeho značky DS má mnoho společného.
Polestar si to však nemyslí a žádost Citroënu odmítl, což nakonec obě strany přivedlo až k evropskému úřadu pro patentovou ochranu. Zde se ovšem Citroënu nepodařilo prokázat, že by oba znaky byly vzájemně podobné, a proto vše skončilo u francouzského soudu.
„I když nemůžeme komentovat podrobnosti případu, pevně věříme v pozici naší značky a loga. Uvědomujeme si, že jako nová vzrušující značka automobilů na trhu s ambiciózními plány na zviditelnění elektrické mobility můžeme získávat pozornost od zavedených výrobců automobilů,“ dodal tiskový mluvčí Polestaru.
Tak trochu fraška
Tím se už dostáváme k té zábavné části. Francouzský soud totiž rozhodl ve prospěch Citroënu a Polestaru pokutu ve výši 150 tisíc eur a nutnost úhrady soudních nákladů ve výši 70 tisíc eur, což jsou pro automobilku drobné. Zároveň byl Polestaru nařízen zákaz používání loga na území Francie po dobu půl roku. S tím, že tento zákaz začal platit již od července tohoto roku, kdy začalo být vše soudně prošetřováno.
A to znamená, že toto nařízení za chvilku pozbydle platnosti, ale především to může být Polestraru úplně jedno. Značka totiž ve Francii vůbec nepůsobí a podle jejího tiskového mluvčího to prozatím ani nemá vůbec v plánu.
Zdroje: Polestar, Citroen