Dojezd 500 až 800 kilometrů je v současné době považován za hranici, které je aktuální technologie automobilů schopna na jedno nabití nabídnout. Ovšem Semi by se časem mělo dostat na zcela jinou hodnotu, která z něj udělá již téměř plnohodnotný tahač.
1 tisíc
Generální ředitel automobilky Tesla Elon Musk se v jednom z posledních rozhovorů nechal slyšet, že dosažení 500 až 800 kilometrů u elektrického nákladního vozu je poměrně snadné. Ovšem v blízké budoucnosti bychom se měli dočkat dojezdu až tisíc kilometrů, což Musk tvrdil již v roce 2018.
Jeho slova jsou důležitá především pro velké společnosti, které aktuálně drží objednávky na tahače Semi. Společnost v roce 2019 oznámila dvě verze, a to verzi s dosahem 300 mil a druhou s dosahem 500 mil.
Tyto údaje by se měly týkat plně naložených nákladních vozidel s náloží o váze 35 až 40 tun. Užitečné zatížení takového tahače by mělo být podobné, jako u naftových tahačů. Tesla by však chtěla v budoucnu do Semi přidávat 4680 článků a strukturální baterii. Tím by se mohl dosah ještě více prodloužit. Hovoří se o 800 až 1 tisíc kilometrů.
Lepší technologie a věčné čekání
Hustota energie v nových článcích by se měla pohybovat kolem 300 Wh na kilogram, aby bylo dosaženo co možná nejvyššího rozsahu. Celkově by mělo jít o 25 až 30procentní zlepšení.
Největší otázkou ale zůstává, kdy se Semi dostane do prodeje. Toto datum se neustále odkládá a vzhledem k tomu, že byl tahač představen již v roce 2017, Tesla by měla s jeho prodejem začít co nevidět. Aktuálně se mluví o příštím roce. Neznamená to však, že by bylo Semi stále jen na papíře. Automobilka jej již dva roky testuje na trase mezi továrnou v Nevadě a dalšími výrobními podniky v USA. A zatím se ze strany těch, kteří ve voze seděli se ozývají jen superlativa.
Zdroje: Tesla