Henry Ford byl velký muž, který předběhl svou dobu. A jak se zdá podařilo se mu to i jeho slavným výrokem o tom, že si zákazník může nechat nalakovat automobil jakoukoliv barvou, pokud, pokud to bude černá. Tuto slavnou větu pronesl již v době produkce Modelu T.
Jedna nejpopulárnější barva již deset let
Od té doby se časy výrazně proměnily, ovšem design barva a všeobecné rysy automobilů stále zůstávají stojné. Stále se však jedná o jedny z nejvýznamnějších prvků vozu, protože přesně tyto prvky prodávají.
Podle nového průzkumů to však není černá, která je nejoblíbenější barvou. Podle nejnovějších průzkumů vyplývá, že nejoblíbenější barvou je bílá a to již deset po sobě jdoucích let.
Průzkum má na svědomí společnost Axalta, která vyrábí tekuté a práškové laky a shromažďuje údaje ze zemí, kde se automobily vyrábějí a vytváří seznam nejpopulárnějších nových laků po celém světě. Tyto informace následně dodává výrobcům, a tak za ně sleduje trendy a vzorce chování zákazníků ve všech koutech světa a přímo na konkrétních trzích.
81 % a čtyři barvy
Letošní průzkum jasně zkáza, že 38 % všech nově vyrobených automobilů je lakováno bílou barvou, následujících 19 % je černých a 15 procent šedých. Co je překvapivé, poptávka po stříbrných automobilech neustále pomalu klesá, zatímco na popularitě nabírají černé vozy. Těm se pak daří především v luxusním segmentu. Celkově pak čtyři nejpopulárnější barvy zabírají 81% podíl na trhu.
„Trendy nákupu spotřebitelů, které se odrážejí ve zprávě, pohánějí náš vývoj inovativních barev pro budoucnost. Jsme rádi, že sdílíme tato data s našimi zákazníky a spojujeme naše špičkové barevné technologie, hluboké tržní zkušenosti a trendová data, abychom s našimi zákazníky spolupracovali na oživení dynamických barev,“ říká Nancy Lockhart, globální produktová manažerka barev v Axalta.
Zdroje: Axalta | Foto: Bentley