Závodní vůz druhé generace Subaru BRZ Super GT byl představen během přímého přenosu fanoušků Subaru Motorsport a bude závodit v japonské sérii GT300.
Model 2022 Subaru BRZ se drží puristické formule sportovního vozu s atmosférickým sáním, standardní manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Stejně jako sportovní vůz první generace bude i BRZ druhé generace závodit v japonské sérii Super GT GT300. Nové závodní auto bylo odhaleno během přímého přenosu fanoušků z týmu Subaru Motorsport. Pokud si chcete poslechnout zvuk jeho motoru a chcete ho vidět v akci, podívejte se na video níže a posuňte ho na čas 1:54:47.
O super GT
Super GT je nejvyšší úroveň závodních automobilových závodů v Japonsku a je rozdělena mezi dvě skupiny: GT500 a GT300. V modelech GT300, kde jsou vozy méně výkonné, závodí japonské automobilky se vším možným od Toyoty Prius po Subaru BRZ. Účastní se také vozy GT3 od evropských výrobců, jako jsou Audi, BMW a Mercedes-Benz.
Technické detaily
Model 2022 BRZ poháněl 2,4 litrový čtyřválec s atmosférickým sáním a výkonem 228 koní, zatímco vůz Super GT by měl používat vylepšený a výkonnější čtyřválcový motor. Automobilka Subaru nesdílela mnoho detailů z hnacího ústrojí nového závodního vozu. Silniční vozy předchozí generace poháněla jednotka o objemu 2,0 litru, která poskytovala výkon 205 koní a točivý moment 156 lb-ft, ačkoli první vůz BRZ GT300 používal motor EJ20 ze Subaru Legacy.
Karoserie nového závodního vozu vypadá podobně jako předchozí generace, má obrovské křídlo, ale také sportuje robustnější světlomety a štíhlejší zadní světla 2022 BRZ. Nový silniční vůz je jen o něco více než o jeden palec delší a o půl palce nižší než vůz první generace. V USA se začne prodávat na podzim příštího roku a cena by měla začít kolem 30 000 USD, tedy v přepočtu kolem 660 tisíc korun.
Zdroje: Subaru