Vložit do klasického Mini novou pohonnou jednotku převzatou ze superbiku by nemělo být pro zručného mechanika žádným problémem. Co ale pro zcela slepého člověka? Mini samo o sobě není příliš přátelské pro montáž nových motorů, a to hlavně díky velmi omezenému prostoru pod kapotou, jenže Simon Fox má vše ještě více ztížené absolutní tmou.
Výkon ve tmě
Malý prostor je důvod, proč řada nadšenců začala do prostoru pod kapotou ukládat kompaktní motory ze superbiků. Jedním z nejoblíbenějších je ten z modelu Yamaha R1 a právě tento motor se do Mini rozhodl uložit také slepý nadšenec Simon Fox, který je jasným důkazem toho, že i ty největší překážky mohou být zdolány.
Simon přišel o zrak před deseti lety, během dopravní nehody. Již před osudovým okamžikem bylo jeho snem postavit Mini s motorem R1, kdy by uplatnil své předchozí zkušenosti s modifikováním modelů Mini.
Slepý vede slepé
Nehoda jej od naplnění tohoto snu sice oddálila, ovšem rozhodně mu jej nevzala. Spolu se svou manželkou a kamarády se rozhodly tento sen po letech přeci jen zrealizovat a pustili se do práce. A to i napříč tomu, že nikdo z ostatních automobilům absolutně nerozumí. O celé stavbě byla natáčena videa, která dostala příznačný název Blind Leading the Blind, tedy Slepý vede slepé.
Práce mechanika není jen o jeho očích, ale také o kombinaci všech smyslů. Při utahování se člověk neřídí zrakem, ale svým citem a někdy také zvukem. Proto Simon zapojil do práce všechny ostatní smysly, které mu zbyly, a přestože cíle bude dosaženo o něco déle, než je normální, v podstatě tu není nic, čeho by tato skupina lidi nemohla docílit. Simon je jasným důkazem, že i ty největší překážky lze překonat a splnit si i dávno ztracené sny. Stačí jen mít okolo sebe ty správné lidi a mít pevnou vůli a odhodlání.