Aston Martin za dobu své bohaté historie vyrobil nesčetně různých konceptů a prototypů. Tím nejzajímavějším je ale bezpochyby model Bulldog, který se na rýsovacích prknech objevil už v roce 1979.
Proč nebyl celý projekt realizován?
Původně plánovala anglická automobilka vyrobit až 25 produkčních kusů, k čemuž bohužel nikdy nedošlo. Celý projekt byl pro obrovskou finanční náročnost zaříznut, takže na světě zůstal jeden jediný exemplář Aston Martin Bulldog. Stal se tak živoucím odkazem snahy automobilky o vyrobení nejrychlejšího produkční vozu na přelomu 70. a 80. let minulého století.
Jaký motor měl Bulldog mít?
Aby se mohl Bulldog stát nejrychlejším autem na světě, musel být samozřejmě osazen odpovídající technikou. Pod kapotou se nacházel osmiválec s objemem 5,3 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem 608 koní. Aston Martin doufal, že Bulldog zvládne pokořit hranici 320 km/h, se kterou by svoje vrcholné dílo dostali na pomyslný trůn. Jen připomeneme, že Ferrari F40 dosáhlo rychlosti 324 km/h až v roce 1987.
Za design Bulldogu je zodpovědný známý designér William Towns. Ten kromě zmíněného Bulldogu navrhoval i stylový Aston Martin Lagonda.
Proč Bulldog neuspěl?
Maximální rychlost, které byl vůz schopen dosáhnout, však byla „pouze“ 306 km/h. Podle vyjádření konstruktérů to způsobily zanedbané detaily, jež se musely oželet kvůli stále se zkracujícímu vývoji. Současným majitelem se stala britská společnost CMC, která chce Aston Martin Bulldog důkladně zrenovovat. Tyto práce by měly odhadem trvat až 18 měsíců.
Aktuální majitelé se nechali slyšet, že po uvedení do původního stavu se budou pokoušet o překonání rychlostního rekordu, tedy zmíněné hranice 200 mp/h, tedy necelých 322 km/h. Tím by potvrdili, že se mohl Aston Martin Bulldog stát nejrychlejším automobilem na světě. Podaří se jim to?