Aston Martin musí odložit program návratu do WEC s vozem Valkyrie. Kdy se na něj můžeme těšit?

Všichni očekávali, že britská automobilka představí svůj nový prototyp v letošním roce, neboť na začátku svých jednání s FIA jasně potvrdila, že se chce zúčastnit již první sezóny 2020/2021. Ta začíná už v říjnu letošního roku závodem na okruhu v Silverstone. Aston Martin se ale odmítá vyjádřit, proč pravděpodobně dojde ke zpoždění vývoje, a tedy i výroby supersportovního vozu, na kterém mimochodem spolupracoval i Adrian Newey.

Od roku 2021 začnou platit nová pravidla

Vytvoření nové kategorie Hypercar, která by měla nahradit stávající LMP1 není jedinou změnou, kterou šampionát WEC dozná. Od sezóny 2021/2022 by se totiž měly sjednotit pravidla s americkou sérií IMSA WeatherTech SportsCar. Pro všechny automobilové fanoušky to znamená doslova zlatý grál, protože se do LeMans může dostat více prototypů kategorie LM Hypercar, které spolu budou přímo soupeřit o vítězství.

Jak je na tom Aston Martin s vývojem vozu?

Oficiální potvrzení zájmu značky o program LM Hypercar proběhlo již při loňském závodu v LeMans. Od té doby se však na veřejnosti neobjevily žádné nové informace. Začíná se tedy spekulovat, že uvnitř týmu není něco v pořádku, a tak dojde k pravděpodobnému zpoždění návratu Aston Martinu do vrcholné kategorie prototypů. Značka mlží i kolem jezdeckých sestav, a dokonce i o týmu, který by měl zastřešovat její tovární program.

Dostane se Aston Martin ke svému cíli?

Situaci nenapomáhá ani fakt, že se miliardář Lawrence Stroll rozhodl koupit významný podíl v automobilce Aston Martin. Tím pádem dojde k přejmenování týmu Racing Point F1 na Aston Martin Racing. Tady ovšem nastává komplikace. Ve Formuli 1 bude Red Bull jedním ze soupeřů britské automobilky, avšak ve WEC by měl být hlavním sponzorem továrního programu Hypercar. Nezdá se vám to až příliš komplikované?

Na začátek příští sezóny WEC se všichni bedlivě těší. Toyota a americký Glickenhaus plně zbrojí, takže jejich vozy uvidíme už v avizovaném závodě na Silverstonu. Budete jej sledovat nebo vás WEC netáhne?

Autor: Karel Mareš
ZAVŘÍT