Už při první pohledu na Valkyrie vám musí být jasné, že se nejedná jen o tak nějaký silniční vůz. Nezanedbatelné jsou aerodynamické prvky, nízký profil karoserie a také zadní křídlo, které rozhodně nelze přehlédnout. Okruhově zaměřený speciál s výkonem 1 160 koní a motorem schopným točit až 11 100 otáček za minutu, se podle mnohých nikdy nemohl dostat na normální silnici. Nyní se to stalo skutečností.
Jak Valkyrie vypadá?
Při projížďkách na úzkých vesnických komunikacích to působí poněkud zvláště. Přeci jenom by si Valkyrie asi více rozuměl s hladkým asfaltem na okruhu. Ale i tak se vyladěný podvozek a masivní motor V12 statečně perou s nerovnostmi i kolísající úrovní přilnavosti. Při pohledu zezadu máte možnost spatřit obrovské mezery, které slouží jako aerodynamické prvky pro zvýšení přítlaku a pro odvod špinavého vzduchu za auto.
Aston Martin čeká ještě hodně testování
I když už je nový model Valkyrie připraven vydat se na běžné komunikace, musí továrna ještě hodně testovat. Přeci jenom by bylo fajn, aby se tento hypersport ovládal na děravé a uskákané silnici snadno. Nejenom, že jej bude vyrobeno pouze omezené množství kusů, ale s cenou několik milionů liber rozhodně nejde o auto, které chcete v první zatáčce poslat do příkopu. Většina majitelů jej ale stejně bude vlastnit pouze pro parádu nebo pro blbnutí na okruhu.
I s hypersportem se musí jezdit
Když byste měli to štěstí a mohli si pořídit Aston Martin Valkyrie, měli byste jej čas od času provětrat po dálnici, nebo okrskové silnici. Autu to jenom prospěje a vy zažijete neutuchající dávku adrenalinu. Řítit se obrovskou rychlostí po úzké komunikaci mezi živými ploty je totiž neopakovatelný zážitek, který vás naplní velkou dávkou sebeuspokojení. Přestaňte chvíli myslet na pořizovací cenu Valkyrie a užijte si s ním trochu zábavy.
Bohužel okruhový speciál Valkyrie pro WEC asi nikdy neuvidíme, avšak to neznamená, že se s notnou dávkou štěstí nemůžete projet v silniční verzi, která je neméně bláznivá.