Aston Martin Valour je název nového vozu vybaveného motorem V12 o výkonu 715 koní, který bude vyroben pouze ve sto deseti exemplářích. Jedná se o limitovanou edici u příležitosti 110. výročí založení britské automobilky, která je inspirována ikonickým modelem Vantage z roku 1977. Výroba nového modelu začne ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Síla i elegance v jednom
Model V8 Vantage je sice hlavní, ale nikoli jedinou inspirací pro Aston Martin Valour. Druhým vozem, který nový model ovlivňuje, je RHAM/1 Muncher z roku 1980.
Aston Martin Valour se může pochlubit karoserií z uhlíkových vláken s elegantním designem a proporcemi typickými pro kupé. Na kapotě se vyjímá velký vstup vzduchu ve tvaru podkovy se dvěma nasávacími otvory NACA, které umožňují dvojitému turbodmychadlu V12 „dýchat“.
Mřížka chladiče prošla evolucí a je modernější a minimalističtější, ve střední části se nachází výplet z hliníkových lamel. Osobité jsou kulaté světlomety s technologií LED, které se vyznačují spíše klasickým tvarem. Interiér nového automobilu je dokonalou kombinací klasiky a moderny, přičemž ústředním prvkem je šestistupňová páka manuálního řazení.
„Kachní ocas“
Designéři sice dali vozu Aston Martin Valour odvážný vzhled, ale rozhodli se aerodynamické přídavky „schovat“ do karoserie. Velký přední splitter a vstupy vzduchu na předních blatnících jsou ve skutečnosti zakomponovány do boků vozu. Při pohledu z boku si všimneme rovněž svažujícího se tvaru střechy, která přechází do zadního okna uzavřeného aerodynamickými prvky.
Záď vozu s charakteristickým spoilerem ve tvaru kachního ocasu a výrazná oblast difuzoru zvýrazňující tři koncovky výfuku z nerezové oceli dotvářejí dynamický design vozu. Zákazníci si mohou vybrat z široké nabídky ručně malovaných pruhů a grafiky, které lze aplikovat v 21 různých barvách laku.
Specifika vozu
Pod kapotou Astonu Martin Valour se nachází dvanáctiválec V12 s dvojitým přeplňováním o objemu 5,2 litru a výkonu 715 koní s točivým momentem 753 Nm. K dispozici jsou tři jízdní režimy navržené tak, aby co nejlépe vyhovovaly různým jízdním podmínkám – Sport, Sport+ a Track.
Dynamické vlastnosti zajišťuje na míru vyrobené odpružení s adaptivními tlumiči, pružinami a přidanými vzpěrami pro zlepšení torzní tuhosti vozu. Dokonalé brzdění zajišťují karbon-keramické brzdy s předními kotouči o rozměrech 410 x 38 mm a šestipístkovými třmeny a zadní kotouče o rozměrech 360 x 32 mm kombinované se čtyřpístkovými třmeny.
O jedinečný dojem z jízdy se starají kola o průměru 21 palců, která jsou vyrobena z lehké slitiny s voštinovou strukturou.
Zdroj: astonmartin.com, quattroruote.it