Audi představilo inovovaný model A3 Sportback. Je lepší než minulá generace?

Audi A3 je nyní představeno ve čtvrté generaci, kterou se německá automobilka chystá čelit velice tvrdé konkurenci. Musí se totiž vypořádat nejenom s Mercedesem Třídy A, ale také BMW série 1. To jsou velice povedené vozy, takže to nové Audi rozhodně nebude mít jednoduché. Oproti minulým letům však udělal model A3 Sportback obrovský krok dopředu. Je ale opravdu připraven na boj s konkurencí?

Hitech technologie při vysoké pořizovací ceně?

Ačkoliv budou pořizovací ceny v jednotlivých zemí ještě oznámeny, už teď můžeme polemizovat, kolik bude nové A3 Sportback stát. Cenovka by však mohla být vyšší než v minulých letech, protože pod kapotou je větší motor 1.5 litru TFSI. Všechny verze malého Audi dostanou navíc velkou 12,5palcovou obrazovku v příplatkové výbavě. Ani základní varianta ale není nikterak chudá, protože se v interiéru nachází velký 10,5palcový dotykový displej.

Více digitalizace a více bezpečnost

Už když se poprvé posadíte do nového Audi A3 Sportback, tak vás ihned ohromí digitální přístrojový štít. Kokpit je zaměřen primárně na řidiče, což potvrzuje i pozice dotykového displeje infotaimentu. Základním bezpečnostním prvkem pak bude upozornění na jízdu mimo jízdní pruh nebo automatické brzdění s propracovanou detekcí cyklistů a chodců. Očekávat můžeme i adaptivní tempomat nebo parkovací senzory

Evoluce se dočkal i podvozek

Zatímco podvozek je stavěn podle modulární platformy MQB, pod kapotou nenajdeme kámen na kameni. Oproti předchozím verzím Audi A3 Sportback došlo k navýšení výkonu až na 110 kW, a navíc bylo přidáno nezávislé zadní odpružení. Motor 1,5 TFSI je skutečným klenotem, který plně odpovídá povaze a jízdním vlastnostem tohoto vozu. Ve spojení s automatickou dvouspojkovou převodovkou S-tronic si plně užijete radost z jízdy.

Audi A3 Sportback je více než solidní konkurencí pro Mercedes Třídy A nebo BMW série 1. Pokud automobilka nastaví příznivou cenovou politiku, může se Audi stát nejprodávanějším vozem v tomto segmentu.

Autor: Martin Liška
ZAVŘÍT