Audi začíná testovat e-Tron GT. Chystá se odpověď na Porsche Taycan?

Už při prvním pohledu na plně elektrické Audi e-Tron GT vám musí být jasné, že se nebude jednat o žádného lenocha. Sice bude mít 4 dveře, avšak to neznamená, že bude toto nové Audi pomalým rodinným sedanem. Automobilka totiž plánuje, že se e-Tron GT stane přímou konkurencí pro špičkové Porsche Taycan, které nyní vládne světu elektromobilů.

Jak e-Tron GT vypadá?

Nový elektrický model automobilky Audi pokračuje v nastoleném trendu ekologických modelů. E-Tron GT nezapře, že je příbuzným modelu A7, protože právě od něj získává hlavní designové rysy. S délkou necelých 5 metrů, šířkou 2 metry a výškou 1,3 metru není nový e-Tron malým autem, ale to není ani již zmiňovaný Taycan. I když má velmi podobnou koncepci jako Porsche, tak tento model prostě nezapře, že má na kapotě čtyři spojené kruhy.

Kolik výkonu má e-Tron GT?

Moderní elektrický sporťák musí být nejenom stylový, ale samozřejmě musí mít i dostatek výkonu. O ten nemá e-Tron GT rozhodně nouzi. Inženýrům od Audi se zázračným způsobem podařilo pod nízkou a zkosenou karoserii naskládat elektromotory s přibližně stejný výkonem, jako má Taycan s dvojitými elektromotory. Konkrétně má e-Tron GT k dispozici výkon 434 kW, což je asi 575 koní.

Jak rychle se bude e-Tron GT nabíjet?

U elektromobilu je otázka rychlosti nabíjení naprosto zásadní. Nikdo totiž nechce strávit půl dne jízdou a týden u elektrického stojanu, než se jeho plechový miláček dostatečně nabije. To ale není případ Audi e-Tron GT, protože to je schopno dobít baterie na 80 procent kapacity za pouhých 20 minut. S touto kapacitou ujedete přes 350 kilometrů, což vůbec není špatné. Časem se plánuje i s bezdrátovým rychlo-nabíjením.

Audi opět ukazuje, že se neustále pohybuje na špičce v oblasti automobilových technologií. Nechme se překvapit, jak bude jejich nový výtvor jezdit a zda opravdu dokáže ohrozit pozici Porsche Taycan.

Autor: Martin Liška
ZAVŘÍT