Bentley Flying Spur slaví velký milník. Neuhodnete, kde se jich prodalo nejvíce

Bentely slaví velice důležitý milník ve své historii. Automobilka vyrobila již 40 tisíc kusů svého modelu Flying Spur od roku 2005. Původně se nazýval Continental Flying Spur, Bentley si charakteristické rysy ponechalo a udělalo z modelu svou vlajkovou loď mezi sedany.

Polovina všech vozů jen do dvou zemí

Každý model Flying Spuru byl podle Bentley vyráběn více než 100 hodin a vše bylo vytvářeno na míru. Vše je navíc sestavováno ručně a na jeho vzniku se podílejí jen ti nejlepší designéři. Inženýři a mechanici.

Po svém sestavení prochází každý model stovkami testů kvality a následně je odesílán do některé ze zemí, kde společnost Bentley působí. Těch je celkem 68 a přesto hned 50 % vozů bylo prodáno jen ve dvou z nich. Kdo by si tipoval Británii či některou z arabských zemí, byl by na omylu. Hned polovina Flying Spurů zamířila do Spojených států a Číny, které jsou dlouhodobě největšími trhy čínské značky.

Foto: Bentley

Druhá polovina byla dodána do zbylých částí světa. 40 % šlo do evropských států, na střední východ a do asijsko-pacifické oblasti, zatímco 10 % zůstalo ve Velké Británii.

Vlajková loď britské klasiky

Historie tohoto automobilu sahá až do roku 1959, kdy byla představena speciální verze Bentley S2. Ovšem až v roce 2005 vůz ožil coby plnohodnotná čtyřdveřová verze Continental GT. V roce 2013 byl z názvu vypuštěn onen model Continental a z verze se stal svébytný model a dnes vlajková loď celé značky.

Foto: Bentley

Dnes je Flying Spur nabízen ve své třetí generaci, která je postavena od základu na své vlastní technice a jasně demonstruje konstrukční schopnosti britských inženýrů, kteří dali do své práce to nejlepší. Výsledkem je vůz, který by chtěl mít doma snad opravdu každý. Dovolit si jej však mohou jen ti nejbohatší, kterým na kontě přebývá několik milionů.

Zdroj: Bentley | foto: Bentley

Autor: Jan Černý
ZAVŘÍT