Bentley vyrobí dvanáct kusů legendárního vozu z roku 1928

Britové jsou na svou historii velice pyšní, žádný jiný evropský národ se jim nemůže vyrovnat v jejich konzervativnosti a klidném diplomatickém jednání. Malým důkazem této povahy je nyní automobilka Bentley. Pro hnidopichy jedním dechem dodáváme, že Bentley již pěknou řádku není anglické, nýbrž německé. Sídlo a hlavní továrna se však stále nachází ve Velké Británii, odkud nyní přišla do automobilového světa naprosto šokující zpráva.

Bentley Blower 4,5 litre bude oživeno!

Ano, čtete správně. Legendární auto s hromovým zvukem, vítěz Le Mans z roku 1928 a naprosto nádherný stroj. Těmito přívlastky bychom mohli charakterizovat Bentley Blower 4,5 litre, jež bude automobilkou skutečně oživeno. Za vývojem si stál sám pilot, tedy Tim Birkin, který je mnohými nazýván nejlepším britským jezdcem té doby. Ze vzniklých vozidel bude právě šasi UU 5872 použito jako originál k výrobě dalších 12 kopií, které by měly mladší generaci připomenout slavnou historii britské závodní zelené ve spojení se speciály Bentley.

Jak bude auto vyrobeno?

Možná si budete říkat, že znovu vyrobit vůz z roku 1928 nebude nic těžkého, protože dnešní technologie výroby jsou mnohem dále. Není to však tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Neexistují totiž žádné originální konstrukční nákresy ani plány, vše bylo během téměř sta let ztraceno nebo zničeno. Inženýři v továrně Bentley však nejsou žádná ořezávátka, a proto si i s tímto problémem dokázali poradit. Původní auto bude rozebráno do posledního šroubku, jednotlivé díly budou naskenovány, čímž se vytvoří 3D model celého automobilu. O takové technologii si Tim Birkin mohl nechat jenom zdát.

Proč zrovna 12 kopií?

Důvod, proč Bentley vyrobí pouze dvanáct jedinečných kopií vozu Blower 4,5 litre je velice prozaický. Jednoduše nesehnalo více kupců, kteří by o takový skvost měli zájem, tudíž nemá cenu vyrobit více exemplářů. Toto číslo má však daleko hlubší význam. Právě 12 závodů totiž odjely vozy Tima Birkina ve svých nejlepších letech. Finanční obnos za tyto automobily však není předem znám. Nebudeme ale lhát, když řekneme, že pořizovací cena bude nejméně osmiciferná, bráno samozřejmě v korunách.

I další automobilky se snaží o reinkarnaci svých nejslavnějších modelů. Ferrari o model 250 GTO, to je dokonce rozhodnuto o vyrobení jakési pocty tomuto nejkrásnějšímu a nejhodnotnějšímu závodnímu vozu všech dob. Nikdo se však nedostal tak daleko jako britské Bentley. Máme se tedy na co těšit.

Autor: Karel Mareš

#kvíz 1 / 1 | Který pilot stál za vývojem Bentley Blower 4,5 litre?

Který pilot stál za vývojem Bentley Blower 4,5 litre?

zavřít reklamu