BMW chce pokračovat ve svých současných designérských kreacích, i přes tvrdou kritiku

O BMW a jeho modelech se v poslední době nejčastěji mluví především kvůli designu, a to hlavně brutálních obřích ledvinkách na masce. O jejich používání zatím BMW mlží. Nejdříve totiž oznámilo, že se budou týkat pouze nejnovějších modelů z emkové řady tedy M4 a M3. Ovšem poté BMW uvedlo, že je v pořádku, pokud se někdo rozhodně měnit design vozů, který se mu nelíbí a následně oznámilo, že je nemožné potěšit všechny.

Musíte vyniknout

Je tedy dost možné, že se nás BMW snaží pomaličku připravovat na budoucnost, ve které budou gigantické ledvinky naprosto normální. Podle vedoucího designéra společnosti Domagoje Dukce, se jedná o cestu, jak se do budoucna odlišit od ostatních.

„Pokud chcete vytvořit něco, co vyniká, je třeba to odlišit a musí to být jiné. Pokud chcete oslovit zákazníky, musíte vyniknout. Naším cílem není potěšit každého na světě, ale musíte potěšit své zákazníky,“ řekl Dukec.

Foto: BMW

Potvrzuje tak výše napsané, že si BMW uvědomuje, že s jeho novým designovým směrem nemohou být spokojení úplně všichni. Adrian van Hooydonk, seniorní viceprezident designu BMW dokonce řekl, že zpětná vazba může být brutální, což ovšem neznamená, že by kvůli ní mělo BMW změnit názor. Dle jeho slov je konflikt běžná věc a vychází ze skutečnosti, že značka měla v nedávné době několik velice úspěšných modelů.

Dva typy zákazníků

Když je váš starý produkt natolik úspěšný, dojde k určitému tření, a to je to, co tu vidíme,“ řekl Hooydonk. Ten také identifikoval dvě skupiny zákazníků, na které chce BMW mířit. Jedná se o tzv. elegantní tvůrce a expresivní umělce. První z nich by měli být materialisté a mají tendenci mít rádi jiné vozy, jako jsou řady 3, 5 a 7. Umělci mají naopak rádi takové vozy, jako je nová M4 a X6.

Zdroj: BMW, Autocar.com

Autor: Jan Černý
ZAVŘÍT