Životní cyklus BMW i3 se pomalu chýlí ke konci. Mnozí automobiloví nadšenci asi očekávali, že tento revoluční automobil dostane přímého nástupce. Podle členů představenstva mnichovské automobilky je však pokračování takového modelu nerentabilní a rozhodně by továrně nepřineslo žádaný úspěch. Proto bylo rozhodnuto o tom, že se přímý nástupce BMW i3 nebude vyvíjet.
Jak je to možné?
BMW si s i3 pouze chtělo vyzkoušet nějaké elektrické a hybridní technologie, aby je následně mohlo nacpat do svých stávajících modelů s konvenčními motory a pohonem. Není proto potřeba pokračovat ve vývoji dalšího revolučního modelu. Pro výstřední miniauto do města tak jednoduše nezbylo v portfoliu místo. Jedním z důvodů vyřazení i3 je i velice drahá výroba. Vůz má totiž drtivou většinu dílů z karbonu, takže je jejich tvorba velmi drahá. Navíc se nedají sdílet s jiným modelem z nabídky.
BMW i3 je a bylo velice populární auto
Prodejní čísla však v případě BMW i3 nebyla vůbec špatná, a to i na tuzemském trhu, což nebývá zvykem. Českému národu totiž chvíli trvá, než se přesvědčí o kvalitách daného vozu, a proto u nás zezačátku jezdilo jen velmi málo těchto modelů. Od uvedení na trh v roce 2013 se ho prodalo přes 150 tisíc kusů, což rozhodně není špatné. I dnes, kdy je mezi elektromobily opravdu tvrdá konkurence si vede dobře a stále se prodává. Prodávat by se dokonce mělo i po celý rok 2020, a to za základní cenu 1 043 900 korun. Za silnější verzi si pochopitelně připlatíte.
Kam se bude BMW nyní ubírat?
Každému je asi jasné, že se nyní technologie elektrifikace dostane do již zaběhnutých sériových modelů. První na řadě budou pravděpodobně menší modely offroad řady X, které by nově měly nést označení iX. Částečných hybridů se dočkáme asi i v oblasti business modelů a limuzín. Co se týče sportovních modelů značky, u nich by k žádným výraznějším změnám dojít nemělo. BMW M3 a M4 totiž drtivě válcují konkurenci, neboť jsou považovány za jedny z nejlepších vozů ve svých kategoriích. Jde totiž o řidičsky přívětivá auta na každý den, s nimiž ráno odvezete děti do školy a pak klidně můžete pálit na letišti gumy při jízdě dveřmi napřed.
Ať už se vám elektrifikace líbí nebo ne, musíte se smířit s tím, že ještě pár let se touto vývojovou uličkou budeme pohybovat. Vše je však ještě v plenkách, tudíž budou muset automobilky vynaložit ještě hezkých pár milionů na vývoj a konstrukční řešení.