BMW v poslední době najelo na poměrně svéráznou designovou linku, která se nezamlouvá všem, což je z řad odpůrců také velmi hlasitě slyšet. Především modely M3 a M4 vyvolaly vlnu kritiky, protože se s nimi značka vzdálila od původní filosofie raných modelů M. Přesto všechno to však vypadá, že těm, kterým se vůz líbí, je daleko více než těch, kteří jej nesnášejí.
BMW slaví
Čím je toto tvrzení opodstatněné? Novým emkovým modelům se totiž prodejně neuvěřitelně daří. BMW se i přes nelibost některých, a hlavně pandemii koronaviru podařilo v minulém roce prodat 144 218 kusů těchto vozů, což je meziroční šestiprocentní nárůst.
Důvodem, proč se emkové divizi tak dařilo, bylo hned několik nových modelů typu Sport, jako jsou X5 M a X6 M. Tato nadupaná SUV tvoří jeden z hlavních prodejních pilířů celé společnosti.
„Skutečnost, že jsme mohli uzavřít tento mimořádně náročný rok s novým rekordem, je velkým potvrzením naší důsledné strategie růstu,“ řekl Markus Flasch, předseda představenstva BMW M GmbH.
Dokonalost v detailu
Dalším výrazným faktorem úspěšnosti byly ale i méně viditelné detaily. K úspěšnému roku přispěla stála rostoucí poptávka na některých trzích. V roce 2020 došlo k růstu v USA, Číně, Rusku, Koreji, Itálii a Velké Británii. A dalším důležitým faktorem je neustále se rozšiřující prodejní síť, která postupně láká nové a nové zákazníky.
A pak je tu také technologie BMW, která i přes stále těžší automobily pořád dokáže nabídnout zážitky, které stojí za investované peníze. A ruku na srdce, skutečně jsou velké ledvinky tak velkým problémem, aby si člověk odepřel velmi příjemný adrenalinový zážitek? To, co dělá vozy BMW tak legendárními i současný generace vozů nabízí. A nejrůznější rozumbradové si mohou říkat co chtějí.
Zdroje: BMW