Boj s hořícím elektromobilem?

Hořící elektromobil či hybrid vyžadují od hasičů rozlišný zásah než v případě hořícího konvenčního automobilu.

Šup s ním do vody!

Elektromobilů a hybridů na silnicích přibývá a s tím logicky také počet dopravních nehod, při kterých může být takový automobil zachvácen plameny. Zatímco u požáru klasického vozu se spalovacím motorem se dá s plameny bojovat poměrně snadno, u vozu do zásuvky to tak jednoduché není. Zásah hasičů je mnohem obtížnější. Jsou totiž vyžadovány odlišné metody oproti jiným požárům.

Jak co nejlépe elektromobil uhasit nedávno představili hasiči v Holandsku. Přímo v autosalonu prodejce vozů BMW začal doutnat sporťák BMW i8. Přivolaní hasiči vozidlo přemístili z showroomu a uhasili jej velice originálním způsobem. Vozidlo v podstatě nadzdvihli a ponořili do připraveného kontejneru s vodou.

Dle hasičů se jedná o nejúčinnější metodu jak hybrid či elektromobil uhasit. Je mnohem rychlejší než do něj pouštět hektolitry vody z hadic. Jedná se tak sice o drastickou metodu vůči samotnému elektromobilu, ovšem nejbezpečnější ze všech.

Problémem jsou baterie

Problém pro hasiče u takových vozů vždy představují lithium-iontové baterie. Ty mají celou řadu výhod od vysoké energetické hustoty, přes možnost vyrábět je v rozličných tvarech až po minimální schopnost samovybíjení. S tím se však pojí i ona stinná stránka, pokud dojde k mechanickému poškození baterie, například při nehodě nebo elektrickém zkratu či nabíjení na vyšší kapacitu, než dokáže akumulátor pojmout.

Autor: Martin Liška
zavřít reklamu