Chcete se dozvědět více o připravovaném Ferrari Roma?

Rok 2019 byl pro automobilku z Maranella více než náročný a hektický. Vzpomeňme jenom plejádu nových modelů F8 Tributo, F8 Tributo Spider, SF90 Stradale, 812 GTS a v neposlední řadě i kupé Roma. Ač by se mohlo zdát, že je Roma naprosto novým automobilem, tak je postavena koncepčně úplně stejně, jako starší model Portofino. Jde tedy o rychlý cestovní automobil GT s velkým motorem V8 umístěným vpředu.

Jaká bude převodovka?

Již před časem z továrny Ferrari unikla informace, že Roma bude disponovat osmistupňovou automatickou převodovkou s dvojitou spojkou, která se poprvé ukázala v modelu SF90 Stradale. Co jsme ovšem do teď netušili, je fakt, že je nový komponent o celých 7 kilogramů lehčí, než sedmistupňový předchůdce. Hlavním vylepšením oproti SF90 tak budou delší převodové poměry a samozřejmě přidaná zpátečka. Půjde přeci jen o Ferrari do „běžného“ provozu.

Jaký bude motor?

Základem pohonné jednotky modelu Roma bude motor V8 ze staršího Portofina. S dvojitým přeplňováním a necelými čtyřmi litry objemu tak Roma rozhodně nebude pomalý automobil. Jistě si také vzpomenete na jedinečný zvuk, který mělo Portofino. Ten by měl být maličko změněn, ovšem ne k horšímu. Ferrari sice do výfukového potrubí přidalo dva tlumiče a upravilo celou jeho geometrii, avšak výsledkem by měl být naopak surovější a méně umělý zvuk motoru. Pravý požitek pro všechny automobilové nadšence.

Bude mít Roma technologie z Formule 1?

V posledních letech je obrovský trend montovat technologie a zařízení z monopostů Formule 1 do sériových automobilů. Nejinak je tomu i u modelu Roma, který bude disponovat hned několika vychytávkami. Půjde například o sofistikovaný systém kontroly trakce a stabilizace, díky čemuž se driftování s tímto Ferrari stane doslova hračkou. V závodním režimu pak přijde ke slovu něco, co se jmenuje dynamický zlepšovač a spolupracuje s ESP. Umožňuje jemnější dávkování brzdného účinku a tím pádem i daleko citlivější ovládání auta při jízdě na hraně.

Proč Roma nevypadá jako klasické Ferrari?

Při prvním pohledu na fotografie nového modelu Roma si asi budete říkat, že je zde až podezřelá podobnost s vozy Aston Martin. Nejde však o úmysl, ale o výsledek komplexní aerodynamiky, která má za úkol poskytnout vozu co největší možný přítlak. Optimální obtékání vzduchu je ale doslova čarodějnictvím, a proto je velice obtížné najít dobrý kompromis mezi maximální rychlostí a přítlakem v zatáčkách. Například díky trojdílnému vysouvatelnému zadnímu křídlu generuje Roma o 95 kg více přítlaku, než její předchůdce Portofino. Spojler se přitom vysune až při rychlosti 100 km/h.

Jaké novinky nás čekají v interiéru?

O interiéru tolik informací nemáme, avšak samo Ferrari potvrdilo, že se budou tlačítka řazení rychlostí nacházet v moderně vyhlížejícím kovovém plátu, který bude evokovat závodní rodokmen a bohatou historii značky. Musíme si ovšem povzdechnout, že opět nebude v nabídce manuální převodovka. Ta je totiž pro pravého motoristického fanouška daleko lepším řešením, než moderně vyhlížející knoflíky.

Roma bude bezpochyby báječným automobilem. Do její představení ještě zbývá mnoho času, a proto můžeme očekávat, že se některé podstatné věci ještě změní.

Autor: Karel Mareš

#kvíz 1 / 1 | O kolik kg je Ferrari Roma lehčí, než jeho předchůdce?

O kolik kg je Ferrari Roma lehčí, než jeho předchůdce?

zavřít reklamu