Buď zaplatíte pokutu, nebo zaplaťte za službu, která vás před radarem varuje. Tak nějak by se dal popsat nová služba, se kterou se chce BMW dostat k pravidelnému příjmu od svých zákazníků. BMW se již dříve pokoušelo zpoplatnit přístup k Apple CarPlay ve svých vozech a nyní představilo další službu, za kterou je nutné platit.
Pokuty nebo pravidelné poplatky
Její název je Traffic Camera information service a řidiče upozorňuje na nejrůznější radary, radarové detektory a kamerové systémy. BMW nabízí u vybraných nových modelů tříměsíční zkušební verzi, která bude následně stát 25 dolarů na měsíc.
Systém by měl poskytovat komplexní údaje o poloze pevných a mobilních dopravních kamer a také údaje o radarových detektorech, což řidiče varuje, aby sundal nohu z plynu. Služba od BMW je součástí většího balíčku ConnectedDrive, a měla by fungovat podobně jako Google Wave, která čerpá data přímo od uživatelů.
Stále častější praxe
Nejrůznější formy předplatného se pro automobilky začíná jevit jako zajímavý způsob, jak si přilepšit přímo k prodejům. Služby jako Netflix, Spotify a další tento monetizační model zpopularizovali a na své si chtějí přijít i automobilky. Například Cadillac chce spustit technologii Super Cruise s možností samočinného řízení, které bude k dispozici za měsíční poplatek.
Jak ale BMW zjistilo již dříve, ně vždy se tento model setká u zákazníků s pochopením. Za Apple CarPlay chtěla společnost 80 dolarů za rok. Nic to ovšem nemění na tom, že do budoucna bude nejspíše zpoplatněno stále více služeb, které budou vozy nabízet. Mohlo by se to týkat například aktualizací softwaru infotainmentu či některých luxusních výbavových prvků. Hranice mezi vozy a technologiemi se čím dál tím více stírají, a to otevírá dveře zcela novým možnostem, jak dostat ze zákazníků peníze.
Zdroje: BMW