Čínská automobilka Byton měla být v Evropě malou elektrickou senzací příštího roku. Chystala se sem totiž se svým atraktivním SUV elektromobilem za přijatelnou cenu, na který mnoho Evropanů drží předobjednávky. Nyní ale tato automobilka hlásí problémy a pozastavení výroby modelu M-Byte.
Lákadlo jménem M-byte
Velké plány Bytonu počítali nejen s Evropou, ale také Spojenými státy. Nyní je ale otázkou, zda se tyto plány vůbec naplní. Automobilka totiž oznámila pozastavení výroby svého vozu a zahájení procesu reorganizace, což ve výrobních podnicích nikdy neznamená něco pozitivního.
To, čím chtěl Byton v zahraničí zaujmout byl model M-Byte. Atraktivní SUV s baterií o kapacitě 72 kWh, která představuje dostatečnou zásobárnu energie na téměř 400 ujetých kilometrů na její jediné nabití. Výroba tohoto automobilu se rozběhla na jaře tohoto roku, ovšem netrvala příliš dlouho. Situace kolem pandemie koronaviru i zde řekla dost a automobilka byla nucena její výrobu pozastavit.
Stroje se zastavují
„Po pečlivém zvážení a společných konzultacích s našimi akcionáři a vedením, jsme se rozhodli od 1. července zahájit plán na snížení nákladů na zaměstnance a podporu strategické reorganizace společnosti,“ uvedl Byton ve svém prohlášení pro agenturu Reuters.
Plánem Bytonu bylo nejdříve začít prodávat v Číně a v příštím roce se přesunout do Evropy a Spojených států. A o zákazníky by rozhodně nebyla nouze už v tuto chvíli Byton drží na svůj M-byte 50 tisíc předobjednávek, přičemž hned 14 tisíc jich je jen z Norska.
Problém i pro další
Problém Bytonu však není problémem jen pro onu samotnou automobilku. Je také problémem pro řadu dalších Čínských výrobců s plány expanze na jiné kontinenty. Elektromobilitě byly věštěny skvělé roky, jenže tato zářná budoucnost se dost možná odkládá. Jen v Číně je o elektromobily a hybridy rok od roku stále menší zájem. A to znamená nestabilní půdu pro tamní výrobce. Pokud chtějí bodovat i v zahraničí, je zapotřebí, aby byly podporování silnými prodeji doma, a to bohužel koronavirus nejspíše značně naruší.