Citroen DS jako elegantní coupé. Proč ho Francouzi nikdy nezačali vyrábět?

Na celém světě se bohužel nezachovalo příliš mnoho vzácných prototypů, které by nám prozradily více informací o dřívějším automobilovém průmyslu. To však není případ francouzského nadšence jménem Gérard Godfroy, který svépomocí postavil a přivedl k životu Citroen DS v originální karosářské variantě Coupé. Nutno podotknou, že už na první pohled vypadá tento automobil naprosto výjimečně.

Citroen DS Grand Palais není dílem amatérů!

Jak vám asi došlo, pan Godfroy není žádným konstruktérským amatérem. Už několik let patří ke světoznámým automobilovým konstruktérům a designérům. Na počátku své kariéry pracoval pro automobilku Peugeot, kde se podílel na prvotním designu modelu 205. Během přelomu tisíciletí však pracoval pro společnost Venturi, kde se jako konstruktér snažil o vyprojektování obojživelného auta Hobbycar.

Jak vznikal prototyp?

Cestu na světlo světa započalo Grand Palais v roce 2012, kdy se objevily první skici. Základní rám tvoří trubková konstrukce, avšak finální podobu získal tento stylový Citroen za použití bloků polyuretanové pěny. Díky jejím vlastnostem z ní bylo možné vyřezat doslova umělecké dílo, kterým Grand Palais bezpochyby je. Hlavním cílem celého projektu bylo zachování charakteristických rysů modelu DS, avšak zároveň je konstruktéři chtěli přivést na novou úroveň. To se podařilo více než skvěle.

null

null

V interiéru je zachován luxus

Nádherný, lesknoucí se lak je doplněn naprosto exkluzivním interiérem, do kterého je si škoda sednout. Na každém centimetru narazíte na nějakou zajímavou vychytávku, jež koresponduje s duchem moderního Citroenu DS. Například posunuté rádio směrem k řidiči, přidání ovládacích prvků elektrických oken nebo dveřní kapsy napodobující styl původního modelu DS.

Na světě bohužel existuje pouze jeden jediný exemplář, který je z pochopitelných důvodů velice cenný. Sice se plánuje malosériová produkce, ale s cenovkou 150 tisíc eur rozhodně nejde o levný špás.

Autor: Martin Liška
ZAVŘÍT