Zajímá vás, jak daleko se Ferrari dostalo s hybridní technologií za 6 let intenzivního vývoje? Právě model LaFerrari byl posledním vozem značky disponujícím hybridní technologií. Na tuhle dost frekventovanou otázku nám v nejbližších týdnech odpoví zbrusu nové Ferrari SF90.
Pro začátek ale pár strohých faktů – 986 koní, 3 elektrické motory dělají z SF90 nejrychlejší a nejsilnější Ferrari všech dob.
Motor vyvine téměř 800 koní
Na SF90 se často snáší kritika kvůli jeho motoru. Čtyřlitrová V8 je totiž více než podobná té v modelu F8 Tributo. Ve skutečnosti oba agregáty sdílejí tak maximálně stejný počet válců. Blok motoru je sice shodný, ovšem například sací a výfukové potrubí, hlava motoru nebo klikový hřídel a písty jsou zcela odlišné. Motor je tím pádem o celých 25 kilogramů lehčí, což je ve světe hypersportů dost velký rozdíl.
Čtěte také: Ferrari udělalo remake slavného filmu z roku 1976. Stojí za zhlédnutí?
Samotný motor vyprodukuje ohromných 780 koní. Navíc disponuje turbodmychadlem, které jeho dynamiku a výkon dost vylepšuje. Pokud bude turbo stejně citlivé jako v F8 Tributo, tak se opravdu máme na co těšit.
SF90 nemá zpátečku!
Nemusíte si ničeho děsit. Zbrusu nové Ferrari nedisponuje zpátečkou v pravém slova smyslu. Stále tady najdeme dvouspojkovou osmistupňovou převodovku, ovšem konstruktéři hledali další možnosti ušetření hmotnosti. A jak váhu ušetřili? Jednoduše odstranili z převodovky všechny součástky umožňující zařadit zpátečku. Díky tomu je celá součástka o 15 kilogramů lehčí než v F8 Tributo.
Ale jak bude SF90 couvat? Přeci za pomoci elektrických motorů na předních kolech! Díky nim zaparkujete nejenom ekologicky a potichu, ale také plynule. Navíc se opravdu nemusíte bát, že by vám při couvání došla energie. Při nedostatku napětí se automaticky spustí masivní osmiválec, který bude chvíli fungovat jako generátor. Baterie se dopije a vy tak v klidu zaparkujete.
Auto není vyrobeno z karbonových vláken
Možná to pro někoho z vás může být překvapující, ale hodně lehký a supervýkonný sporťák od Ferrari není vyrobený z karbonových vláken. Ferrari stále tvrdohlavě sedí na své koncepci a všude říká, že hliníkový podvozek nejlépe vyhovuje jeho potřebám. Šasi sice opět pochází z F8 Tributo, ale je notně upravené.
Nepřehlédněte: Automobil Ferrari 250 GTO jako nejdražší vůz světa. Za kolik byl vydražen?
Máme lehké podezření, že auto není z uhlíkových vláken vyrobeno z jiného důvodu. Tím bude prodejní cena. Kdyby se totiž na výrobu SF90 používal pouze uhlík, budou výrobní náklady o dost vyšší. To se ale Ferrari nemůže hodit, protože tento hypersport plánuje vyrábět ve větších sériích.
SF90 si sami můžete odlehčit o jeden metrák
Model SF90 standardně váží nějakých 1 670 kilogramů. Prostřednictvím balíčku Assetto Fiorano ale ušetříte 30 kilogramů. Pokud si ještě odpustíte všechny karbonové doplňky a naprosto zbytečné součástky, ušetříte dalších 70 kilo. Ferrari samozřejmě umožňuje dost velkou míru personalizace vozu, takže teoreticky můžete odstranit ještě další, podle vás nepotřebné, součástky. Kdo by v takovém hypersportu potřeboval odkládací kapsy ve dveřích?!
Řídí se snadno
Vyjádření nezávislých automobilových novinářů zatím neznáme, ale vývojový jezdec automobilky Ferrari Raffaele de Simone potvrdil, že se SF90 Stradale řídí překvapivě snadno. Jeho vedení po silnici je dokonce méně fyzicky náročné, než je tomu u méně výkonného a levnějšího modelu 488 Pista. Auto je také docela přetáčivé. Aby taky ne, když 800 z jeho 1 000 koní putuje na zadní nápravu.
O jedinečnosti SF90 nás přesvědčil už Charles Leclerc v ulicích Monaka. Bude se nové Ferrari dobře prodávat a dokáže navázat na slavnou rodovou tradici?