Pokud se trochu zajímáte o automobilové novinky, tak jste jistě zaznamenali, že BMW chystá u svých nových modelů obrovskou změnu. Už v posledních letech jsme se přesvědčili o tom, že automobilka se vydala trendem neustálého zvětšování masky chladiče, takzvaných ledvinek. U nového modelu M4 by měly být největší v historii, takže začínají silně připomínat předek vozů Audi. Pouze s tím rozdílem, že je zachován ledvinový tvar.
Koncept se pomalu stává skutečností
Jak se nyní ukazuje, koncept, který BMW představilo na loňském autosalonu ve Frankfurtu, se pomalu dostává do sériové výroby. Nový model M4 totiž bude mít veškeré kontroverzní rysy, včetně obrovské masky předního chladiče. Stejný vzhled by se měl objevit i u elektrického bratříčka i4 Coupé. Někteří automobiloví novináři si dokonce utahují z toho, že chladič začíná vypadat jako nos kouzelníka Voldemorta.
Reputaci si M4 vylepší výkonem
Jak BMW samo avizovalo, nový model M4 nebude ničím víc než pouhou coupé variantou známé M3. Oba vozy budou mít pod kapotou třílitrový šestiválec, který už se před časem objevil ve sportovních SUV X3 M a X4 M. Ano, čtete správně. Supersportovní coupé bude mít skutečně stejný motor jako obrovské a neohrabané SUV. Zpočátku se to zdá jako bláznovství, avšak BMW může tímto způsobem chytře zredukovat výrobní náklady jednotlivých modelů.
M4 se dočká i sportovnějších variant
Komu by nestačila sériová varianta BMW M4, bude si samozřejmě za pár let moci pořídit sportovnější varianty. Markus Flasch, který je šéfem závodní divize M, totiž potvrdil, že se v budoucnu počítá hned s několika výkonnějšími variantami. Výkonově by se tak M4 mohla dostat na hranici 500 koňských sil a uvažuje se i o pohonu všech kol, jenž by měl technologicky vycházet z rychlé limuzíny BMW M5.
Mimo standardní verze se dočkáme i limitovaných edicí M4 CS nebo M4 GTS. Pokud pomineme ošklivou masku chladiče, pak je nový sportovní bavorák více než solidní konkurencí pro Audi RS4 a Mercedes Benz C63 AMG.