Continental představil inovativní pneumatiku, která řeší velkou chybu řidičů!

I když je letošní autosalon ve Frankfurtu kvůli mnoha věcem kritizován, přinesl celou řadu méně a více inovativních novinek. O nich určitě ještě psát budeme. Mezi novinkami představenými na tomto autosalonu je i zcela revoluční pneumatika od gumárenského gigantu Continental. Sama totiž dokáže předejít chybě, kterou mnozí řidiči velice často dělají.

Proč musí být pneumatika správně nahuštěna?

Špatný tlak v pneumatice má vliv nejen na životnost gumy jako takové, ale zásadním způsobem ovlivňuje také chování vozu. Ovlivnit však dokáže i spotřebu, neboť na podhuštěných pneumatikách budete dosahovat daleko vyšší spotřeby, než v případě správného tlaku. Na základě nedávného výzkumu bylo zjištěno, že pneumatika podhuštěná cca o 7,5 PSI dokáže ovlivnit spotřebu automobilu až o necelá tři procenta, což rozhodně není málo. Z další studie vyplývá, že s podhuštěnými gumami jezdí celá čtvrtina řidičů, zároveň je to nějak výrazně netrápí. To je pochopitelně špatně.

Anketa: Jak často kontrolujete tlak v pneumatikách?
Celkem hlasů: 228

Pneumatika si bude sama hlídat tlak

Celý systém staví na mnoha velice chytrých senzorech, které sledují zásadní parametry v pneumatice. Počítač se tak dozví, jaký má pneumatika vzorek, jak je celistvý plášť, případně jaký je v ní tlak. Tento systém funguje neustále, a proto má centrální jednotka pořád dostatek velmi důležitých informací. Například k navýšení tlaku v gumě se používá odstředivá pumpička, která využívá sílu rotujícího kola, což ji umožňuje dohustit pneumatiky na požadovaný tlak bez externích zařízení.

Celkově jde o plně autonomní technologii, která je dalším krokem k vytvoření samořiditelných vozů. Ty by se nově nejen sami ovládaly, ale také by si samy dofukovaly pneumatiky.

Bude tato technologie opravdu fungovat?

Společnost Continental ve svůj nový vynález plně věří, a proto tvrdí, že časem povede k daleko lepší efektivitě provozu, snížení emisí CO2 a snížení spotřeby paliva. Mimo to by mohla pomoci k vylepšení jízdních vlastností vozu, zejména v okamžiku přepnutí jízdních režimů. Jak bude tato technologie fungovat v praxi se teprve uvidí, avšak Continental ji již nyní pečlivě testuje, aby byla jednoho krásného dne připravena fungovat v reálném světě.

Možná si budete říkat, že ve světe pneumatik nejde vymyslet nic nového. Stále se však objevují nová a nová technologická řešení, a firma Continental se vždy držela v popředí tohoto vývojového závodu.

Autor: Karel Mareš

Mohlo by Vás zajímat​

ZAVŘÍT