Nissan 370Z (zdroj foto: Nissan) | ilustrační fotografie
článek: Dočkáme se Nissan 370Z s elektromotorem?
Největším problémem je dojezd
Nemusíte být studovaným automobilovým konstruktérem, abyste věděli, že elektromotor potřebuje ke svému životu baterie. Ty jsou však v dnešní době velice těžké a navíc nedisponují vyhovující kapacitou. To jsou dva podstatné problémy, které mají současná sportovní elektrická auta. Těžké akumulátory neumožňují vyrobit lehký speciál podobný Lotusu Elise a zároveň nemají dostatečnou kapacitu, aby bylo možné auto použít v běžném provozu. I přesto však elektromotory nabízejí řadu výhod, mezi které bezpochyby patří okamžitý nástup točivého momentu od nulových otáček. To se pochopitelně podepíše na naprosto brutálním zrychlení.
Půjde Nissan podobnou cestou jako Toyota?
Nabízí se také otázka, zda by pro Nissan nebyla výhodná kooperace s nějakou významnou světovou automobilkou. Z tohoto spojení by tak mohly vzniknout projekty podobné Toyotě a BMW nebo Subaru. S německou značkou Toyota znovu zrodila šestiválcový model Supra. Ta společně se Subaru dokázala vytvořit velice zábavné a přitom dostupné čtyřválcové kupé GT86. Samotný Ivan Espinosa ale poznamenal, že ve vývoji sportovních automobilů neexistují žádná psaná pravidla, a proto je on i celá továrna otevřena novým možnostem. Samozřejmě se Nissan nemůže pustit do kooperace jen tak s někým, neboť má za sebou obrovské renomé a miliony spokojených klientů, které jednoduše nemůže zklamat.