Dojezdové schopnosti Polestaru 2 nejsou ani zdaleka tak ohromující

Nedávno jsme vás informovali o technických problémech, které sužují Polestar 2. Kvůli údajné softwarové chybě dochází k náhlému selhání systémů vozu a jeho okamžitému vyřazení z provozu, které vyřeší až odtah a návštěva servisu.

Překvapivý výsledek

Nyní se však ukázalo, že to není jediný neduh, který tuto elektrickou novinku sužuje, a že tento problém v servisu jen tak nikdo nevyřeší. Nepříjemnost se týká dojezdu vozu, který je oficiálně pouze 375 kilometrů na jedno nabití 78 kWh baterie.

To je hodnota, která je poměrně hluboko pod nejrůznějšími očekáváními. Přitom ještě před několika měsíci mluvil Polestar o cíli až 442 kilometrů, zatímco evropské hodnocení WLTP bylo 420 kilometrů. Ovšem konečný výsledek EPA je o 20 % nižší než tento evropský standard.

Abychom vozidlu jen nekřivdili, i nový rozsah stále neznamená, že majitel bude muset hledat nabíjecí stanici po pár desítkách minut jízdy, ovšem těžké to bude mít při srovnávání s konkurencí, a to především tou od Tesly.

V řeči čísel

Kombinovaná energetická účinnost modelu Polestar 2 je 92 MPGe – 227 Wh / km. V případě provozu ve městě se jedná o hodnotu 96 MPGe – 218 Wh / km a při provozu na dálnici 88 MPGe – 233 Wh / km.

Rozhodnutí, zda do Polestaru 2 investovat či nikoliv se tedy stává složitějším. Bezesporu se jedná o velice atraktivní elektromobil, který si zaslouží pozornost, ovšem po technické stránce se dají na trhu objevit vozy, které jej předčí, a to dokonce poměrně výrazně.

Foto: Polestar

Rozhodující zde tedy bude cena. Ta se v případě švédské novinky pohybuje okolo 1,5 milionu korun, což mu nehraje příliš do karet vzhledem k jeho ne příliš uspokojivým technickým schopnostem. Rozhodnutí je však nyní na zákaznících a otázce, zda budou postupovat na základě racionality či emocí.

Zdroj: Polestar

Autor: Jan Černý
zavřít reklamu