Už během prvního závodního víkendu se projevily komplikace ohledně karantény. Všichni, kteří by do Kataru přicestovali z Itálie, by totiž museli nejprve zůstat 14 dní v izolaci a až poté by se mohli vydat plnit své závodnické povinnosti. Spousta týmů vrcholné třídy Moto GP však v Itálii sídlí, takže pro ně je karanténa neřešitelným problémem. Nabízí se tak otázka dvojitých závodů během jednoho víkendu.
Druhý závod odložen!
Kvůli preventivním opatřením už byl odložen i druhý podnik seriálu v Thajsku a třetí závod v americkém Austinu je taktéž ohrožen. Mělo se jet 5. dubna, avšak už nyní je jasné, že ani třetí závod neuskuteční. Vedení Moto GP si tedy láme hlavu s tím, jak vynahradit týmům vložené investice, protože je nesmysl, aby si špičkové týmy zaplatily startovné a pak odjely pouhou polovinu závodů.
Je ohroženo plnění smlouvy
V této nezáviděníhodné situaci je navíc ohroženo i plnění smlouvy mezi promotéry Moto GP a Mezinárodní motocyklovou federací FIM. V ní je totiž zakotveno, že se v jedné sezóně musí odjet minimálně 13 závodů. Se situací ohledně koronaviru je i toto číslo ohroženo. Samozřejmě by se Moto GP mohlo vydat podobnou cestou jako Formule 1, a tedy odjet závod bez diváků pouze pro televizní kamery.
Jaké jsou další možnosti?
Aby došlo k naplnění právních závazků, musí Moto GP odjet během několika závodních víkendů dva závody. To je pro jezdce i fanoušky dobrá zpráva, avšak je otázkou, jak by pak vypadal časový harmonogram. Ten je už teď relativně nabitý. Vedení seriálu přišlo ještě s jedním zajímavým řešením, a to uspořádáním náhradních Grand Prix na okruzích, které nejsou v zasažených oblastech. Ve hře je zatím Estoril nebo Portimao v Portugalsku.
Vedení seriálu Moto GP se k celé situaci musí postavit čelem, nebo přijde o obrovské peníze. Varianta dvojitých závodů je určitě hodně zajímavá a je asi tím nejlepším řešením.