Elektrifikace se valí přes automobilový průmysl jako nezastavitelná vlna a postupně pohlcuje nebo odplavuje vše staré a zaběhlé. Elektrické motory se začínají objevovat i v takových vozech, u kterých bychom to rozhodně nečekali, jak dokazuje Hummer. Otazníky se proto začínají houpat i nad dalšími legendami, mezi kterými je také Porsche 911. Jak to tak ale vypadá, Porsche si chce dát na čas.
Elektrifikování legendy
Zejména fanoušci legendární 911 by prozatím měli být v klidu, protože o zvuk burácejících motorů a vůni spalovaného benzínu prozatím nepřijdou. Šéf automobilky Oliver Blume se nechal slyšet, že by si model měl udržet spalovací motor pod svou kapotou v příštích deseti letech určitě.
To ovšem neznamená, že by se měla 911 vyhýbat elektrifikací úplně. Podle Bluma by automobilka již nyní měla pracovat na hybridizaci 911 v podobném režimu, jako u 919. Podle jeho slov by elektrifikace měla přispět k vyššímu zážitku z jízdy.
Na elektrifikaci 911 Porsche prozatím nespěchá, a to z toho důvodu, že kvůli ní vůz přijde o některé své nejatraktivnější prvky. To, co dělá 911 tak výjimečnou je nejen její motor, ale také jeho umístění v zadní části vozu. Elektrické pohonné jednotky radikálně posouvají těžiště vozu, což by rapidně změnilo jízdní vlastnosti automobilu. Přesunutí elektromotoru do zadní části by navíc nepomohlo, protože by podle Bluma nebylo možné auto řídit.
Důležitý rok 2030
Jako zlomový rok pro přechod mezi technologií spalovacího motoru a elektrifikovaným motorem se aktuálně jeví rok 2030. V tomto roce má v plánu dát zcela sbohem klasickým motorům Volvo, Ford přislíbil, že do tohoto roku bude dodávat pouze elektromobily na území Evropy a GM chce být výrobcem pouze elektromobilů v roce 2035. Elektrifikace je zkrátka nezastavitelná a 911 by bez ní měla velké problémy.
Zdroj: Autoblog