Dnes se všichni snaží přijít s novým a ekologickým pohonem vhodným pro masovou produkci v automobilech. Jsou dvě cesty, jedna přes akumulátory a druhá přes palivové články s vodíkem. Právě druhou trasou se vydala japonská Toyota se svým modelem Mirai, který neustále vyvíjí. V tom by ji měl nově pomoci i Evropský parlament, který jeden takový vůz dostal na testování.
Jak dlouho se budou Toyotou vozit poslanci?
Japonská automobilka byla k Evropskému parlamentu velice štědrá. V rámci propagace vodíkového pohonu na starém kontinentu totiž nechala poslancům k testování nový model Mirai od 2. do 16. března. Zákonodárci se budou moci projet hlavně v oblasti Bruselu a to po dobu celých 14 dnů. Za tuto dobu by si měli udělat daleko lepší představu o tom, jak vodíkový pohon funguje v praxi a případně podpořit jeho produkci rozumnými legislativami.
Kde jinde bude vůz k dispozici?
Jízda po městě je pro testování nového modelu sice prospěšná, ale je potřeba najet nějaké kilometry i na dálnici. Proto bude vodíkový Mirai k dispozici i na trase mezi Bruselem a Štrasburkem, kde jej rovněž budou moci využít evropští poslanci. Tímto testováním chce samotný Evropský parlament podpořit používání a nákupy vozů s nulovými emisemi, s čímž samozřejmě souvisí i infrastruktura palivových stanic.
Je vodík opravdu tou pravou látkou?
V poslední době se ukazuje, že je obliba vodíku na neustálém vzestupu. Vodík je skvělou alternativou k elektrické energii právě tam, kde má čistá elektrifikace své limity. Použitím vodíkového pohonu by se tak rapidně snížila úroveň CO2, což by prospělo všech lidem žijícím v Evropě. Vodíková auta jsou skvělá zejména na dlouhé cesty, protože nevypouštějí žádné emise. Vydávají pouze vodu, která ovšem není nikterak kontaminovaná.
Určitě je pozitivní, že se Evropský parlament zajímá o možnosti alternativního pohonu. Snad jej Toyota přesvědčí a konečně začne brát elektrická nebo vodíková auta vážně.