Všichni znalí jistě vědí, že je italská značka z Maranella v závodech gétéček velice úspěšná. Nyní přichází s inovovanou verzí 488 GT3 Evo, která vychází z modelu, jež už si vlastně nemůžete koupit. To je docela velký paradox. Většina automobilového světa totiž čekala, že se Ferrari pustí rovnou do vývoje závodní verze modelu F8 Tributo. Konstruktéři však vzali současnou 488 GT3 a drobet si s ní pohráli. Výsledek opravdu stojí za vidění.
Kdy se verze Evo objeví na okruzích?
Protože se nacházíme v době podzimu, tak nemůžeme čekat, že se Ferrari 488 GT3 Evo objeví v ostrém závodě ještě do konce letošního roku. V sezóně 2020 se jich na trati dočkáme se stoprocentní jistotou, neboť již nyní jsou tyto vozy přihlášeny do několika závodních sérií GT. Speciál je vylepšený po všech stránkách. Inovace se týkaly výkonu, bezpečnosti nebo spolehlivosti jednotlivých dílů.
Bodykit lze koupit i samostatně
Mnoho závodních týmů disponuje verzí 488 GT3, a některé z nich nemají příliš mnoho finančních prostředků na nákup nového speciálu. Ferrari však v tomto případě vyšlo svým zákaznickým týmům vstříc, neboť inovativní prvky lze namontovat na současnou verzi vozu. Tím pádem si každý může svou 488 GT3 přestavět na nejnovější verzi Evo. Zvlášť velká pozornost byla věnována přednímu křídlu, jehož vývoj trval přes 18 000 hodin. Nyní generuje daleko větší přítlak, díky čemuž je vůz o mnoho stabilnější ve vysokých rychlostech.
Jaké další změny Ferrari provedlo?
Podařilo se snížit také celkovou váhu vozu. Například sedačka pro pilota byla odlehčena o více než 2 kilogramy, což ve světě motorsportu znamená opravdu hodně. Díky menší váze může tým jednodušeji najít těžiště vozu, díky čemuž se bude daleko lépe ovládat. S tím pochopitelně souvisí i lepší nastavení speciálu na jednotlivé tratě. Vylepšení se dočkal také elektronický bezpečnostní systém nebo softwarová jednotka motoru, která by měla přispět k větší spolehlivosti a také většímu výkonu.
Ferrari 488 GT3 Evo uvidíme na závodní trati již napřesrok. Na papíře vypadá velice slibně, ovšem konkurence ve světě GT závodů je velice tvrdá. Musíme si tedy počkat, jak si poradí s konkurenty od Porsche, Lamborghini, Audi nebo Aston Martinu.