Současnému automobilovému světu vládne několik automobilek či spíše koncernů, pod něhož spadá několik automobilových značek. I když dnes existuje celá řada zmiňovaných koncernů, není vyloučené, že by nemohl vzniknout zcela nový koncern, který by spojoval opět jiné automobilové značky. Aktuálně se řeší hlavně to, zdali se koncern Fiat-Chrysler spojí s Renaultem. Fiat-Chrysler o to jeví velký zájem, automobilce Renault byla tato nabídka předložena, ale zatím spojení nebylo ani odmítnuto, ale zatím ani přijato.
Zatímco v minulosti se automobilky snažily mít v nabídce mnoho různých modelů s různými modely, nyní se spíše automobilky snaží o snižování svých nákladů a taky se přistupuje k unifikaci modelů. Začínají vznikat nadnárodní koncerny, které sdružují celou řadu automobilek, které si poté mezi sebou sdílí komponenty a součástky, dělí se tak i o náklady na vývoj. I to je ostatně důvod, proč chce koncern Fiat-Chrysler pod svá křídla přidat automobilku Renault.
Pokud by francouzská automobilka souhlasila, došlo by ke zrodu třetího obrovského koncernu hned vedle Toyoty (nejhodnotnější automobilové značky světa) a Volkswagenu.
Kdy se Renault vyjádří?
Jak bylo zmíněno, sice nabídka byla poskytnuta, ale zatím nic nebylo odsouhlaseno, ale ani vyvráceno. Podle všeho nyní francouzská automobilka přemýšlí a zkoumá, co by jí to přineslo a co naopak nepřineslo.
Pokud by automobilka Renault souhlasila, nabízí se otázka, co bude s automobilkami Nissan a Mitsubishi, jelikož to jsou dvě automobilky, které s Renaultem úzce spolupracují, leč oficiální koncern netvoří.
Proč by měl Renault souhlasit?
Nabízí se také otázka, proč by měla automobilka Renault nabídku přijmout. Hlavním důvodem je to, že to má zkrátka smysl – obě dvě automobilky se velice dobře doplňují. Zatímco Fiat-Chrysler je velice silný ve Spojených státech amerických, Renault je silný spíše v Evropě a má Fiatu-Chrysler co nabídnout (Renault je výjimečný svými technologiemi pro elektromobily).