First Drive: Škoda Citigo iV. Jaké je svezení s plně elektrickým nejmenším modelem mladoboleslavské automobilky?

Při prvním pohledu na novou Škodu Citigo iV byste ani nepoznali, že se nejedná o klasickou benzínovou nebo naftovou variantu. Jedinou změnou je zaslepená přední maska chladiče, protože elektromotor chladič nepotřebuje. Druhým poznávacím znamením by mohl být nový nápis Škoda na pátých dveřích tohoto malého vozu.

Kdy byla Škoda Citigo iV představena?

Malé Citigo iV bylo představeno ve stejnou dobu, jako větší Superb iV plug in hybrid. Tyto dva modely jsou nyní vlajkovými loděmi plně elektrické flotily mladoboleslavské Škodovky. Na první pohled by se mohlo zdát, že Škoda zaspala ekologický přerod v elektrické ježdění, ovšem to je pouze klam. Samo vedení automobilky totiž potvrdilo, že se do několika málo let chystá představit až 30 plně elektrických modelů.

Technologie sdílená s e-Golfem

Citigo iV je samozřejmě koncernový automobil, a proto se nemůžeme divit, že nejmenší elektrický model sdílí většinu technologií s Volkswagenem e-Golf. Pětidvéřová verze pak disponuje obstojným kufrem s objemem 250 litrů, do kterého se vejde větší taška, avšak na převoz větších věcí se rozhodně nehodí. Oproti koncernovým elektrickým protivníkům pak Škoda zbrojí cenou. Například Seat Mii electric stojí něco přes 670 tisíc korun, zatímco za Citigo iV dáte pouhých 500 tisíc korun.

Jak je na tom Citigo iV s výkonem?

Malá elektrická Škodovka je sice o více než polovinu levnější než větší konkurent e-Golf, ale výkonově jsou prakticky srovnatelné. Citigo iV totiž těží z relativně velké baterie s kapacitou 36,8 kWh a elektrickým výkonem 83 koní a přibližně 212 Nm. V praxi to znamená, že si budete při jízdě ve městě připadat jako nejrychlejší nákupní taška v okolí. Malá váha a obstojný výkon s okamžitý nástupem s vámi opravdu udělají divy.

Kolik činí reálný dojezd?

Citigo iV je samozřejmě určena primárně jako městské vozítko, a tak se nedá očekávat ohromně velký dojezd. Reálně s tímto elektrickým prckem ujedete necelých 280 kilometrů. Druhým zásadním parametrem je čas dobíjení. Sice budete malou Škodovku používat primárně ve městě k dojíždění do práce nebo na nákup, ale i tak určitě nechcete, aby se nabíjela celou noc. Díky speciálním rychlonabíječkám se baterie dokáží nabít během jedné hodiny až na 80 % své kapacity, což není rozhodně špatné.

Jak je na tom Citigo iV s jízdními vlastnostmi?

Malá elektrická Škodovka samozřejmě trpí stejným problémem jako všechny ostatní elektromobily. Okamžitý nástup výkonu je sice super, ale na kluzké vozovce budete při každém rozjezdu protáčet kola, což pneumatikám rozhodně neprospěje. V dobrých podmínkách ale dokáže Citigo iV udělat z 0 na 100 km/h za 8 vteřin. To není na plně elektrickou nákupní tašku vůbec špatné. K dispozici jsou samozřejmě jízdní módy Eco a Eco+, jejichž použitím můžete prodloužit dojezd.

A co vnitřní výbava?

V oblasti bezpečnosti dosáhla Škoda Citigo iV hodnocení 3 hvězdiček, což sice není nejlepší hodnocení, ale na malé městské auto to není vůbec špatné. Vnitřní výbava je sdílená s e-Golfem, takže se můžete těšit na prvotřídní vybavení. Automobilka také spoléhá na budoucího vlastníka, který vlastní chytrý telefon a je na jeho používání doslova závislý. I proto se zde nenachází typický velký displej infotaimentu.

Jestliže hledáte malé auto na dojíždění do práce a záleží vám na životním prostředí, pak je Škoda Citigo iV skvělým vozem. Má sice nějaké mouchy, ale tuzemská automobilka jednoduše ví, co náš trh požaduje.

Autor: Karel Mareš

#kvíz 1 / 1 | Jaký má Škoda Citigo iV dojezd?

Jaký má Škoda Citigo iV dojezd?

ZAVŘÍT