Formule 1 požaduje pneumatiky s nižší degradací!

Je tomu již pár let, co pneumatiky do formule 1 dodává italská firma Pirelli. Někteří experti těmto pneumatikám přičiňují nudnost a velkou nezáživnost. O interesantnosti závodů bychom mohli polemizovat dlouhé hodiny, avšak my se zaměříme pouze na pneumatiky. Rozhodně mají s atraktivitou závodů, co dočinění.

Od kdy by měla nastat změna pravidel?

Radikální změna pravidel by měla nastat od roku 2021. Od tohoto roku by totiž formule měla jezdit na nových, osmnáctipalcových pneumatikách. Pirelli zřejmě dostane zadání, aby měly pneumatiky menší degradaci. Cílem tohoto snažení je, aby jezdci mohli více tlačit na pilu a tím se závodění stalo atraktivnější. Současné pneumatiky totiž degradují příliš rychle, což má za následek pomalou jízdu všech závodníků za účelem jejich šetření.

Proč je potřeba radikální změna?

Jak už bylo řečeno, současné pneumatiky nevydrží plné závodní tempo příliš dlouho. Není to však kvůli tomu, že by Pirelli nedokázalo jiné gumy vyrobit. Za vším stojí špatný koncept zatraktivnění závodění, který však skončil jedním velkým fiaskem. S nudnými závody totiž upadá zájem fanoušků, pokud nenastane radikální změna, může celý problém s pneumatikami vyústit v diváckou krizi. Všichni totiž touží po nervy drásajících soubojích kolo na kolo.

Co na to dodavatel pneumatik?

Pirelli naštěstí nemá s takovouto filozofií problém. Jeho cílem vždy bylo dosáhnout toho, co promotér formule 1 chce. Jediným požadavkem je, aby tyto cíle věděla firma dostatečně dopředu, protože s vývojem nových pneumatik pro rok 2021 se začíná již nyní. Můžeme pouze hádat, zda se konečně formule 1 vydá správným směrem. Spolu s návratem tankování a novými aerodynamickými pravidly bychom se konečně mohli dočkat atraktivních závodních víkendů, a ne pouze nudného kroužení dokola.

Pneumatiky byly vždy alfou a omegou celé formule 1. Avšak měli bychom se zamyslet i nad celou koncepcí. Nové gumy by se měly vyvíjet pro monoposty a ne obráceně. Tímto způsobem by žádný tým nezískal radikální výhodu.

Autor: Vlastimil Vachta
zavřít reklamu